Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Solutii inovative pentru a aduce clientilor valoare adaugata

Participarea la o licitatie se face, uneori, cu multe eforturi – furnizorii de logistica dezvoltand solutii creative de eficientizare a acestor activitati pentru a-si convinge clientii ca fac cea mai buna alegere. Este si cazul furnizorului de servicii integrate de transport si logistica, International Business Transport S.A. (IBT), parte a grupului Maman. Avand un departament propriu de IT&C, IBT a dezvoltat recent un sistem de distributie in doi pasi, ce rezolva cu succes variabilitatile comenzilor de transport zilnice. Sistemul trateaza, totodata, eficient, si diferite tipuri de evenimente neprevazute ce pot aparea in lantul de distributie (refuzuri de marfa, livrari amanate in ultimul moment etc.).
 

Bazat pe acest sistem complet si flexibil, cu atribut de 3PL – ce asigura distributia de la A la Z, atat pe segmentul distributiei primare, cat si pe cel al distributiei secundare – IBT a castigat, anul trecut, o licitatie importanta organizata de catre grupul Michelin pentru distributia zilnica a anvelopelor de la depozitul central din Vác (Ungaria) catre Romania si Bulgaria.
In 2016, cand Michelin si-a schimbat structura de distributie pentru Romania si Bulgaria – aceasta nemaifacandu-se din Romania, ci din Ungaria, de la Vác – a fost organizata o licitatie ampla, la care au fost invitati sa participe jucatori regionali si globali importanti. Licitatia, desfasurata pe parcursul a patru luni, a fost castigata de catre IBT, care executa deja distributia producatorului de anvelope, inca din 2001, insa, anterior, depozitul central Michelin era situat in Romania.
„Acum facem distributia zilnica din Vác, cu livrare la clienti in 24 de ore, pentru majoritatea zonelor din Romania, exceptie facand doar cei din zona de nord-est si cateva localitati izolate, ale caror comenzi sunt livrate in termen de 48 de ore. In Bulgaria livrarea se face la 48 de ore, insa, per total sistem, peste 80% din clienti, respectiv 70% din cantitate, reprezinta livrari la 24 ore“, explica Marian Martin, CEO IBT.
Inainte de licitatie, Michelin a pus la dispozitia tuturor competitorilor un set complet al comenzilor anuale ale clientilor sai, astfel incat toti sa aiba aceeasi referinta. „Era evident ca, in noile conditii, avand centrul de distributie pozitionat la Vác, IBT trebuia sa propuna o noua topologie a retelei de distributie. Experienta anterioara nu mai reprezenta un avantaj!“
Pe langa celelalte aspecte de ordin operational, propunerea unei noi structuri de distributie a reprezentat, de fapt, cea mai dificila parte a proiectului. „Cate platforme (hubs) propunem si unde le pozitionam, astfel incat costurile totale de transport si manipulare sa fie minimale si, totodata, sa respectam timpii de livrare specificati in caietul de sarcini“, a spus Marian Martin, completand: „acum, ne pozitionam ca 3PL++, customer business developer, cu mentiunea ca nu facem logistica in depozitul central al Michelin din Vác“.
Paul-Christian Andrei, Business Development Director al IBT, a adaugat: „fara indoiala, aveam deja sub-sisteme de distributie operationale. Spre exemplu, sub-sistemul Track & Tracing, bazat pe utilizarea telefoanelor mobile, ruland sub Android, a fost implementat de IBT in 2015, aplicatia Android fiind dezvoltata in-house. Cu prilejul licitatiei am integrat si dezvoltat sub-sistemele existente, iar acum suntem in masura sa oferim sisteme complete de distributie, plecand de la proiectarea topologiei, a interfetei de comunicare cu ERP-ul clientului si executie zilnica a operatiunilor de distributie, supravegheate de o componenta puternica de Track & Tracing la care clientul are acces online.“
Pentru interfatarea IT&C cu sistemele clientului, IBT a implementat standardul UN/EDIFACT D.96A, mesajele de tip IFTMIN (shipping instructions) si IFTSTA (deliveries status). In cazul in care este necesar, IBT poate implementa si interfatari de tip IDoc, specifice SAP.
„In prezent, sistemul dezvoltat in-house de catre IBT, pentru organizarea operatiunilor de distributie, este un instrument complet de planificare, calculare de rute optimale – atat pentru distributia primara, cat si secundara – pentru organizarea operatiunilor de cross-dock si Track &Tracing“, precizeaza Paul-Christian Andrei.
Legat de calculul optimal al rutelor de transport, IBT a incorporat in sistemul sau algoritmi meta-euristici, de tip mVRP (multiple Vehicle Route Planning). „Am adoptat solutia achizitionarii unui software tip «.NET library» pentru calculul optimal al rutelor si integrarea acestuia in sistemul dezvoltat de noi, ceea ce ne ofera multa flexibilitate in faza de post-procesare rute – atunci cand este necesar ca «plannerii» de transport sa faca mici ajustari in rutele calculate, din diverse motive: un destinatar anunta, in ultimul moment, ca nu poate sa primeasca marfa, clientul transmite operativ ca doreste prioritizarea unei livrari etc.“, explica Marian Martin.

Articole similare

Ad