Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DB Schenker si MAN: primul transport „adevarat” cu camioane in convoi

DB Schenker si MAN au semnat o intelegere pentru a testa un transport cu mai multe camioane conectate in conditii reale de utilizare. Acesta este primul parteneriat dintre o companie de logistica si un producator de camioane pentru un transport in convoi. In 2018, cele doua companii intentioneaza sa opereze un convoi de camioane pe autostrada A9 intre filialele DB Schenker din München si Nürnberg. Cea de a doua faza va implica utilizarea de vehicule autonome in sediul DB Schenker din Nuremberg.
 

Mersul in convoi, asa-numitul „pluton”, se refera la un sistem de vehicule folosit in trafic rutier in care cel putin doua camioane merg pe autostrada la scurta distanta unul de celalalt cu ajutorul unui sistem tehnic de control si asistenta. Toate vehiculele din convoi sunt conectate intre prin internet. Camionul care conduce plutonul determina viteza si directia, distanta dintre vehicule fiind de aproape 10 m. Siguranta operatiunilor este garantata de sistemele de control electronic al franarii, al schimbului de viteze automat si al mentinerii vitezei de rulare, printre altele, dintre vehicule.
Obiectivul principal al acestei proceduri este de a reduce frecarea cu aerul a vehiculelor aflate in spatele primului camion, astfel fiind posibile economii de combustibil de pana la 10% pentru intregul convoi, ceea ce aduce, de asemenea, reduceri ale emisiilor de dioxid de cabon. „Tinta noastra este de a deveni promotorul unui model de business digital in industria de transport si logistica, dar si furnizorii unei alegeri pentru clientii care cauta atat servicii digitale, cat si nondigitale. Astfel ca noi salutam aceasta oportunitate de la colabora cu MAN si de a testa acest sistem la un stagiu al operatiunilor zilnice intre filialele de transport. “, a spus Jochen Thewes, presedinte al consiliului de conducere DB Schenker. Cele doua companii se asteapta ca acest parteneriat sa genereze noi fonduri pentru a optimiza procesele logistice.
Potrivit lui Ewald Kaiser, membru al bordului de conducere pentru transport rutier al DB Schenker, proiectul se concentreaza pe cererea clientilor pentru transparenta totala, ca si pentru procese rapide si ecologice. „Per total, ne asteptam sa livram o crestere semnificativa a eficientei pentru legarea noilor solutii cu procesele logistice ale clientului nostru. Cred ca camioanele conectate si conducerea autonoma au potential enorm pe viitor.“
Joachim Drees, secretarul bordului executiv MAN SE si MAN Truck&Bus a explicat ca erorile umane sunt principala cauza a accidentelor, in special a celor care nu permit franarea in timp util, astfel incat conectarea camioanelor electronic poate reduce semnificativ influenta factorului uman si, deci, acest gen de accidente. In plus, mersul in convoi aduce o reducere majora a consumului de combustibil si duce la folosirea mult mai eficienta a infrastructurii de transport. Joachim Drees a mai subliniat ca vor trebui create conditiile pentru a face acest tip de transport o procedura standard. „Acest concept poate fi realizat pe scara larga daca se va crea si cadrul legal in acest sens. MAN va oferi un astfel de sistem de indata ce cadrul legal va fi creat.“
In opinia lui Joachim Drees, parteneriatul cu DB Schenker ofera cadrul ideal pentru a testa acest sistem in operatiunile zilnice, dar si pentru dezvoltarea sa pe viitor. „Dorim in special sa ne familiarizam cu cererile numeroase si variate pe care practica le impune sistemului si, impreuna cu clientul, sa dezvoltam solutii care permit acestui sistem sa fie folosit optim.“

Articole similare

Ad