Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Soferii nu trebuie sa probeze in fata autoritatilor germane unde si-au petrecut repausul de 45 de ore

Dupa o perioada de „adaptare” de trei luni, in care inspectorii BAG au informat conducatorii auto surprinsi ca efectueaza pauza de 45 de ore in cabina camioanelor, de pe 10 septembrie controalele au inceput sa se soldeze si cu amenzi. Potrivit legislatiei germane, la capitolul referitor la amenzi se mentioneaza ca pentru petrecerea timpului de odihna intre una si noua ore in cabina, soferul va fi taxat cu 30 de euro pe ora. Daca se depasesc cele noua ore, atunci amenda este de 60 de euro pe ora. Compania, in schimb, va fi amendata cu 90 de euro pe ora inca de la prima ora de odihna, iar dupa cele noua ore, acesta va primi o amenda de 180 de euro pe ora. Astfel, amenzile pot ajunge pana la 2.700 de euro pentru sofer daca acesta petrece intregul weekend in parcare si de 8.100 de euro pentru companie.
 

Pentru moment, insa, BAG a stabilit cu cu Ministerul de Interne o rata fixa de 500 de euro pentru soferi si 1.500 de euro pentru companie.
Important de mentionat este ca BAG nu ii poate cere soferului sau companiei sa probeze cu facturi ca a petrecut timpul de repaus de 45 de ore la hotel. Soferul poate sta oriunde vrea in cele 45 de ore, fie la prieteni sau intr-un apartament inchiriat de angajator. Important este sa nu fie gasit in cabina camionului la momentul controlului. Sigur, daca inspectorul BAG are banuieli, poate cere Politiei sa apeleze la camerele de monitorizare a benzinariei de pilda si poate pe aceste camere se poate vedea ca soferul nu a parasit parcarea, dar BAG trebuie sa demonstreze ca soferul a fost tot timpul in camion, nu soferul/compania trebuie sa demonstreze contrariul!
De asemenea, important de stiut este ca nemtii nu controleaza pauza de odihna din saptamanile anterioare, asa cum fac belgienii.

Articole similare

Ad