Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

17 tari au semnat impotriva aplicarii Directivei privind Detasarea Lucratorilor

 UNTRR impreuna cu asociatii de transport rutier de marfa si persoane, logistica, camere de comert si confederatii patronale din Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Danemarca, Estonia, Grecia, Ungaria, Irlanda, Letonia, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Slovacia, Spania, Marea Britanie au semnat o Declaratie comuna impotriva aplicarii Directivei privind Detasarea Lucratorilor (96/71/CE) care efectueaza operatiuni de transport international in UE.
 

Asociatiile semnatare nu sunt de acord cu propunerea Comisiei Europene pentru o Lex Specialis, care presupune ca transportul international (tranzit, transport bilateral si transport intracomunitar “cross-trade”) sa fie subiect al Directivei privind Detasarea Lucratorilor, si care intentioneaza sa creeze numai o derogare marginala.
Aplicarea directivei privind detasarea lucratorilor la toate transporturile internationale in care lucratori hipermobili traverseaza frontierele in fiecare zi contravine ratiunii directivei in sine, deoarece intentia a fost de a aplica regulile de detasare angajatilor care lucreaza luni sau ani pe teritoriul unui Stat Membru, altul decat statul in care soferul lucreaza in mod obisnuit. Regulile de detasare sunt astfel inaplicabile pentru angajatii care lucreaza la nivel de zile sau chiar ore in diferite state membre.
Totodata, aplicarea Directivei privind Detasarea Lucratorilor nu va putea fi implementata datorita provocarilor administrative ridicate si complexe pe care le provoaca. Directiva va impune aplicarea numeroaselor legislatii nationale la un salariu lunar – autoritatile de control si companiile vor trebui sa lucreze cu pana la 20 de legislatii nationale diferite, in functie de tarile unde opereaza in fiecare luna, cu pana la 50 de salarii minime diferite pe legislatie, in functie de vechimea soferului, de camion, de marfurile transportate etc.
In schimb, aplicarea Directivei privind Detasarea Lucratorilor la transportul international nu ar asigura o Piata Unica mai puternica. Propunerea va diminua potential cresterea in UE, deoarece va creste costurile operatiunilor de transport international si, astfel, va duce la o scadere a comertului transfrontalier. Acest lucru ar slabi piata unica si va afecta negativ situatia financiara generala si ratele de ocupare a fortei de munca din UE.
Din aceste motive, UNTRR impreuna cu celelalte asociatii semnatare ale Declaratiei comune se opun aplicarii Directivei privind Detasarea Lucratorilor la operatiunile de transport rutier international si, prin urmare, indeamna Comisia Europeana sa le excluda in mod explicit din domeniul de aplicare al Directivei.

Articole similare

Ad