Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O pozitie echilibrata a presei germane in privinta fraudelor cu emulatoare de AdBlue

In ciuda articolelor extrem de nefavorabile transportatorilor romani, care pornesc mai mult sau mai putin de la semnalele de avertizare ale asociatiei Camion Pro – care crede ca transportatorii estici si romani in special apeleaza la tot felul de tertipuri ilegale pentru a-si creste competitivitatea pe piata de transport europeana – in Germania sunt si jurnalisti lucizi care vor sa vada devezi pentru fiecare acuzatie aruncata. Un astfel de jurnalist este Jan Bergrath, de la Fernfahrer, care s-a incapatanat din ianurie si pana acum sa gaseasca dovezi pro sau contra transportatorilor est-europeni aspru criticati in toate mediile din Germania.
 

Intr-un articol publicat recent, Jan Bergrath scrie ca „Politia germana si Oficiul federal pentru transportul de marfuri (BAG) organizeaza filtre pe A3 (Germania), in cautare de emulatoare AdBlue pe camioanele provenind din statele estice, rezultatele nu arata insa un fenomen.”
Nu mai este nici o surpriza investigatia televiziunii germane ZDF care loveste in transportatorii rutieri romani pe motiv ca ar folosi emulatoare de AdBlue. Un raport citat de ZDF spune ca un procent de circa 20% din camioanele provenind din estul Europei ar folosi aceste sisteme pe autostrazile nemtesti. Potrivit asociatiei Camion Pro, cifra ar fi si mai mare, de circa 40%, adica aproape fiecare al doilea camion estic.
„Motivul acestor declaratii alarmiste ar fi masuratorile camioanelor in trafic, pe care revista Fernfahrer le-a semnalat deja, insa aceste masuratori sunt indicatori pentru posibile manipulari la sistemul de AdBlue, nu neaparat dovezi ca acest lucru s-a si intamplat”, arata Jan Bergrath. „Asta pentru ca nici unul dintre vehiculele suspecte nu a fost retinut pentru inspectii minutioase de catre BAG si politie pentru a vedea daca intr-adevar a fost manipulat, dupa cum arata Camion Pro. Cu toate acestea, Hans-Jürgen Kaiser, seful unitatii de control 05 din cadrul SFOPH (BAG), care a fost insotit de echipa de filmare a televiziunii ZDF in cadrul controalelor, afirma ca atat BAG, cat si politia au tehnicieni buni in echipa lor atunci cand efectueaza astfel de operatiuni, care sunt familiarizati cu partea electronica a camioanelor, <<iar ei dovedesc constant acest lucru ca fiind rezultatul manipularilor tehnice la vitezometrele digitale in cadrul inspectiilor complexe>>.”
In timpul unui control al BAG, alaturi de un grup de control specializat pe transportul de marfa al politiei Koblenz, intr-o parcare pe autostrada A3, au fost controlate 13 camioane din state estice, unul singur dintre acestea, inmatriculat in Bulgaria, ridicand suspiciuni. Dupa mai multe ore de verificari s-a constatat ca era o alarma falsa, cablul de alimentare al sistemului AdBlue fiind gasit defect.
De la mijlocul lunii ianuarie, atunci cand autoritatile au inceput sa cerceteze cu atentie acest tip de frauda, au fost gasite doar doua cazuri, un vehicul DAF Euro 5, inmatriculat in Polonia, si un altul mai vechi, apartinand unei firme din Turcia. Recent si autoritatile elvetiene au descoperit opt camioane cu probleme, dintr-un total de 630 de vehicule controlate.

Articole similare

Ad