Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Concept Truck, teste cu lantul cinematic hibrid pentru transportul de cursa lunga

Volvo Concept Truck reprezinta primul vehicul hibrid creat de Volvo Trucks, destinat aplicatiilor de transport de cursa lunga. In combinatie cu celelalte imbunatatiri ale vehiculului, reducerea totala a consumului de combustibil si a emisiilor de CO2 este de aproximativ 30%.
Volvo Trucks a prezentat Volvo Concept Truck pentru prima data in luna mai 2016, iar acum a dezvoltat si a imbunatatit si mai mult acest vehicul. Suplimentar fata de imbunatatirea aerodinamicitatii, rezistentei la rulare si greutatii reduse, noua versiune este prevazuta cu un lant cinematic hibrid – unul dintre primele de acest tip pentru autocamioanele de mare tonaj pentru aplicatiile de transport de cursa lunga.
 

„In anii urmatori, pe masura ce societatea adopta din ce in ce mai mult sursele de energie regenerabila, credem cu tarie ca electromobilitatea si tehnologia hibrida vor deveni extrem de importante. Lantul cinematic al conceptului nostru de autocamion a fost dezvoltat pentru a imbunatati eficienta transportului si, in consecinta, pentru a ajuta industria sa continue progresul catre un transport sustenabil. Prin intemediul acestui camion concept vom obtine cunostinte si experiente notabile, care ne vor ajuta sa dezvoltam si mai mult aceasta tehnologie“, a afirmat Claes Nilsson, CEO Volvo Trucks
Lantul cinematic hibrid functioneaza prin recuperarea energiei in timpul coborarii pantelor cu inclinare mai mare de 1% sau in timpul franarii. Energia recuperata este stocata in acumulatorii vehiculului si este utilizata pentru a alimenta autocamionul in modul electric, pe terenuri plane sau cu inclinare mica. Pentru lantul cinematic hibrid a fost creata special o versiune imbunatatita a sistemului Volvo Trucks de asistenta pentru sofer, denumit I-See care analizeaza topografia terenului pe care se circula pentru a calcula cea mai economica si eficienta alegere intre motorul diesel si motorul electric, precum si momentul optim pentru utilizarea energiei recuperate, mai spune producatorul de camioane.
In domeniul transporturilor de cursa lunga, se estimeaza ca lantul cinematic hibrid va permite oprirea motorului cu combustie pentru aproximativ 30% din timpul de condus. Astfel, se economiseste 5 – 10% din consumul de combustibil, in functie de specificatia tehnica sau tipul vehiculului si de ciclul sau de condus. De asemenea, ofera posibilitatea de a fi condus numai in modul electric pentru pana la 10 km, permitand vehiculului sa functioneze cu zero emisii si zgomot redus. Volvo Concept Truck se bazeaza, de asemenea, pe multe dintre beneficiile obtinute de predecesorul sau, si anume, aerodinamicitate imbunatatita, rezistenta la rulare si greutate redusa a vehiculului. „Aceasta este o platforma pentru verificarea mai multor tehnologii noi pentru sporirea eficientei transportului.", afirma Åke Othzén, manager principal de proiect, Volvo Trucks. „Anumite imbunatatiri au fost deja introduse in autocamioanele noastre, iar altele vor fi introduse in viitorul apropiat. Lantul cinematic hibrid se bazeaza partial pe cunostintele si experienta acumulate de la autobuzele hibride si electrice din cadrul diviziei Volvo Buses."

Articole similare

Ad