Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UNSAR: segmentarea corecta a categoriilor de clienti, preturi mai mici pentru soferii cu riscuri bune

Companiile de asigurari vor putea oferi preturi mai mici soferilor cu riscuri bune, spre deosebire de situatia actuala, cand plafonarea tarifelor a dus la cazuri in care soferii cu conduita buna platesc aproape cat cei cu istoric ridicat de daune, informeaza, recent, Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare (UNSAR).
In ciuda informatiilor vehiculate privind cresterea nejustificata a preturilor RCA, preturile politelor pentru toate categoriile de clienti au fost intr-o continua scadere in perioada august-octombrie 2016, inaintea aplicarii tarifului maximal, arata UNSAR.
 

In plus, Uniunea spune ca „segmentele cu risc scazut de daune, cum ar fi autoturismele detinute de persoane fizice, au beneficiat, pe tot parcursul anului 2016, de fluctuatii mici ale primelor medii, in ciuda plafonarii impuse incepand cu jumatatea lunii noiembrie”. In opinia asiguratorilor, „principalii beneficiari ai plafonarii tarifelor au fost segmentele de clienti cu daunalitate mare”. Totodata, UNSAR atrage atentia ca „schimbarea sistemului bonus/malus prin scaderea numarului claselor de bonus si modificarea coeficientilor de ajustare a facut ca diferenta dintre pretul politei RCA pentru un client cu o conduita buna si unul cu daune (strict din aplicarea sistemului bonus/malus) sa nu fie mai mare de 15%”.
„Pentru a incuraja insa un comportament responsabil in trafic, este esentiala o piata de asigurari libera, in care functioneaza segmentarea corecta pe categorii de riscuri. In acest fel, companiile vor putea oferi preturi mai mici consumatorilor cu riscuri bune, spre deosebire de situatia actuala, cand plafonarea tarifelor a dus la cazuri in care un sofer cu o conduita rutiera buna sa plateasca pentru asigurare aproape cat un sofer cu istoric ridicat de daune”, mentioneaza UNSAR.
In ceea ce priveste evolutia tarifelor RCA dupa expirarea perioadei de plafonare, UNSAR subliniaza ca intr-o piata libera, concurentiala, „companiile devin competitive si se vor lupta pentru atragerea clientilor, oferind servicii de calitate la preturi adecvate”. De asemenea, UNSAR „saluta intrarea pe piata a jucatorilor noi, care vor activa pe principiile FOS (freedom of service), aceasta intrare fiind menita a incuraja si mai mult mediul concurential din piata de asigurari”.
Uniunea precizeaza ca „este in dialog continuu cu Autoritatea de Supraveghere Financiara” cu scopul de a gasi cele mai bune solutii pentru gestionarea riscurile crescute, astfel incat fluctuatiile de pret pentru anumite segmente de clienti, in special cei considerati cu risc major, sa poata fi atenuate.

Articole similare

Ad