Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inovatii pe toate segmentele de transport

Daimler AG a pregatit pentru IAA Hanovra numeroase noutati pe toate segmentele de transport. Antos, prezentat in premiera mondiala, impreuna cu noua generatie Actros, reprezinta oferta greu de concurat a producatorului german. Alaturi de acestea vor fi expuse vehiculul specializat Unimog si Fuso Canter Eco hibrid, ultimul in premiera europeana. Utilitarele vor fi si ele bine reprezentate. In centrul atentiei se va afla noul Citan, de asemenea in premiera mondiala, flancat de Sprinter – un model innoit, care a facut istorie pe acest segment – si de Vito E-Cell.

Mesajul Daimler este unul de incredere, in conditiile in care grupul german asteapta ca anul acesta sa fie mult mai bun decat 2011, cresterile substantiale urmand sa vina de pe pietele din America si China.

Avand expunere mondiala prin marcile sale Mercedes-Benz in Europa si Brazilia, Fuso in Japonia si Freightliner si Western Star in Statele Unite, Daimler Trucks a incheiat 2011 cu o crestere a vanzarilor de 23% comparativ cu anul precedent si este increzator ca 2012 va fi inca si mai bun, in conditiile in care investitiile masive in tehnologie s-au incheiat si acum se asteapta culegerea roadelor. Obiectivul Daimler Trucks pentru 2013 este comercializarea a 500.000 de unitati in total, iar pana in 2020 se doreste cresterea pana la 700.000 de vehicule pe an, a declarat Andreas Renschler, membru in consiliul de administratie Daimler AG si seful Daimler Trucks.
Ca volume, China si America de Sud vor fi cele mai promitatoare piete, dar profitul se va face in continuare in Europa, America de Nord si Japonia, a explicat Renschler. Tehnologia moderna este foarte importanta, iar standardele de poluare nu devin doar mai ridicate, ci si tot mai similare, spre bucuria producatorilor, care vor putea folosi aceleasi sisteme pe mai multe piete. Astfel, pana in 2015, motoarele de camioane vor avea toate aceeasi tehnologie si vor fi oferite si pe pietele care vin din urma. De altfel, pana la 70% din tehnologia motoarelor grele este comuna si peste 80% din componente sunt aceleasi. Iar mai mult de jumatate din pretul vehiculului este dat de sistemul propulsor si tehnologia de constructie a motoarelor.
In conditiile in care pe intreaga durata de viata a vehiculelor costurile cu carburantul ajung sa fie de trei ori mai mari decat pretul de achizitie al acestora, optimizarea consumului este cu atat mai importanta. Iar aerodinamica este punctul principal unde se pot aduce acum imbunatatiri. Profitabilitatea a devenit tot mai importanta si pe pietele emergente. Spre exemplu, in India, vehiculele au o tehnologie mai simpla, dar sunt mai rezistente decat generatiile precedente, a precizat seful Daimler Trucks. Grupul german a incheiat joint-venture-uri pe pietele emergente importante din Rusia, India si China cu Kamaz, Sharat Benz si respectiv Foton. De altfel, numai pentru China, capacitatea de productie disponibila este de 160.000 de camioane Auman pe an.

Articole similare