Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Taxa/km din Germania va crește mult în 2024, pentru a sprijini bugetul sectorului feroviar

Rețeaua feroviară germană se află într-o stare destul de proastă, iar Deutsche Bahn are nevoie de bani pentru a o aduce la standardele actuale. Acesta este motivul pentru care DB vrea să vândă DB Schenker, dar, în plus, coaliția guvernamentală din Germania a indicat clar că o parte din bugetul necesar va proveni dintr-o reformă a taxei de drum pentru camioane LKW-Maut. Această reformă vizează în primul rând extinderea taxei/km la toate vehiculele de peste 3,5 t, față de 7,5 t în prezent (și 12 t la lansarea sistemului).

În plus, ratele taxei pe kilometru vor crește la începutul lui 2024, prin aplicarea unui principiu autorizat (și chiar încurajat) de Uniunea Europeană, și anume o legătură mai directă cu emisiile de CO2. În prezent, ratele sunt în funcție de clasa Euro. Potrivit presei germane, viitoarele tarife se vor baza pe un preț de 200 de euro pe tonă de CO2 pentru camioanele diesel, ceea ce înseamnă, în opinia asociației profesionale BGL, dublarea prețului/km parcurs și creșterea cotei parte a Maut din costul de transport la 20%. În schimb, camioanele cu emisii zero vor fi scutite de taxa pe kilometru până la sfârșitul lui 2025, după care vor beneficia de o reducere suplimentară de 75%.

Potrivit unor reviste de specialitate germane, 80% din noile venituri generate de această reformă a LKW-Maut vor merge către Deutsche Bahn, aspect contestat de asociațiile de transportatori.

Articole similare

Ad