Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația companiilor producătoare de petrol din Spania (AOP) susține inițiativele europene potrivit cărora biocarburanții vor asigura viitorul mobilității

Uniunea Europeană a aprobat un regulament care interzice vânzarea de vehicule utilitare ușoare și camionete noi cu motoare cu ardere internă începând cu 2035. Cu toate acestea, veto-ul Germaniei la acest acord a determinat Comisia Europeană să recunoască cazul particular al combustibililor sintetici ca soluție pentru decarbonizarea transporturilor.

AOP, Asociația patronală a companiilor petroliere din Spania, salută trecerea la combustibili lichizi fără emisii de dioxid de carbon, ca o completare a electrificării, deoarece toate tehnologiile sunt necesare pentru a atinge obiectivele de decarbonizare a transporturilor. Cu toate acestea, Asociația solicită o mai mare fermitate în materie de reglementare pentru a realiza investițiile necesare dezvoltării acestor noi tehnologii.

AOP îndeamnă Comisia Europeană să ia în considerare, de asemenea, biocombustibilii sustenabili care pot fi produși din ulei de gătit uzat sau din deșeuri agricole, forestiere și urbane, ca o altă soluție pentru decarbonizarea transporturilor și să îi includă și pe aceștia în propunerile de reglementare pe care Comisia s-a angajat să le elaboreze, deoarece reprezintă cea mai imediată modalitate de a începe reducerea emisiilor de CO2.

Propunerea europeană privind vehiculele neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2

În considerentele anterioare ale regulamentului se precizează că “după consultarea cu părțile interesate, Comisia Europeană va prezenta o propunere privind înmatricularea, după 2035, a vehiculelor care funcționează numai cu carburanți neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2“.

Comisia a afirmat, de asemenea, într-o declarație scrisă, că va “lucra fără întârziere” la punerea în aplicare a acestui considerent. În acest scop, aceasta va propune, în toamna anului 2023, “un act delegat care să precizeze modul în care vehiculele alimentate numai cu combustibili electronici ar contribui la obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturisme și vehicule utilitare ușoare”.

Toate tipurile de e-combustibili sunt compatibile cu flotele de autoturisme, camioane, nave și aeronave și cu infrastructură existentă.

În plus, regulamentul adoptat stabilește obligația Comisiei de a prezenta, până în 2026, un raport privind progresele înregistrate în direcția unei mobilități rutiere cu emisii zero, evaluând “necesitatea unor eventuale măsuri suplimentare pentru a facilita o tranziție echitabilă”, țînând seama de contribuția “combustibililor alternativi sustenabili, inclusiv a combustibililor sintetici, la realizarea unei mobilități neutre din punct de vedere climatic”.

AOP a mai precizat că prețul carburanților sintetici va depinde în primul rând de doi factori: politica fiscală și reglementările care să permită dezvoltarea acestora, astfel încât să fie posibilă reducerea costurilor de producție și oferirea unor prețuri mai competitive. Din acest motiv, sectorul solicită în continuare fermitatea reglementărilor la nivel european și național.

În cele din urmă, Asociația, care reprezintă industria de rafinare, reamintește că aceasta este un sector critic pentru atingerea obiectivelor climatice și pentru garantarea aprovizionării cu energie. Infrastructurile și capacitatea sa de investiții îi permit să facă față transformărilor pe care situația climatică le impune pentru a atinge neutralitatea emisiilor. Pe de altă parte, influența sa asupra altor sectoare o fac un actor-cheie în contribuția la decarbonizarea altor industrii și sectoare, cum ar fi industria chimică sau sectoare precum transporturile terestre, aeriene și maritime.

Eco-combustibilii sunt combustibili lichizi fără emisii de dioxid de carbon pentru a căror producție se înlocuiește petrolul cu alte materii prime. Se pot distinge diferite tipuri:

● Combustibili sintetici, care sunt produși din CO2 și hidrogen regenerabil. CO2 este captat din atmosferă sau din procesele industriale. Pe de altă parte, hidrogenul regenerabil (sau verde) este produs prin electroliza apei cu ajutorul energiei electrice regenerabile, astfel încât procesul nu emite CO2. Acești combustibili sunt cei pe care Uniunea Europeană i-a aprobat ca fiind o cale de decarbonizare pentru autoturisme și camionete. Biocombustibili sustenabili, care îi includ pe cei produși din deșeuri de orice fel (cum ar fi uleiul alimentar uzat și deșeurile agricole, forestiere și urbane), stimulează economia circulară. Cu toate acestea, nu au fost luați în considerare de Uniunea Europeană.

Articole similare

Ad