Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Proiect de cercetare MINGA: Autobuz electric MAN automatizat, testat în serviciu regulat

MAN va testa autobuzul electric Lion’s City E automatizat ca parte a proiectului de cercetare MINGA, ce se va derula în München, Germania.

Conducerea automatizată are ca scop atât optimizarea consumului de carburant, cât și rezolvarea – măcar parțial – a problemei lipsei forței de muncă. Costul total de proprietate (TCO) poate fi redus astfel cu până la 50%. MINGA, care a fost lansat acum, este programat să se deruleze până în decembrie 2025. Acesta este finanțat de Ministerul Federal pentru Digital și Transport (BMDV) cu aproximativ 13 milioane de euro, ca parte a ghidului de finanțare „Conducere autonomă și conectată în transportul public“.

Populația din Munchen și din regiunile învecinate a crescut semnificativ în ultimii ani și, paralel cu aceasta, volumul de trafic. Pentru a face față provocării de mobilitate sunt necesare noi servicii de transport în comun, însă acestea sunt dificil de finanțat din cauza creșterii costurilor. În plus, deficitul de șoferi la nivel național limitează posibila extindere. Ambele probleme pot fi rezolvate cu autobuze urbane automatizate.

MAN Truck & Bus lucrează de mai mulți ani la automatizarea autobuzelor sale. În acest scop, vehiculele sunt echipate cu sistem inteligent de conducere automată (ADS), cu tehnologie performantă de senzori.

Proiectul MINGA are ca scop testarea funcționării unor soluții de transport automatizate în sistemul de transport public urban și rural.

În acest scop, va fi amenajată o linie specială cu trei până la cinci vehicule automatizate pentru operare la cerere și este planificată și funcționarea regulată a unui autobuz automatizat.

În parteneriat cu operatorul Stadtwerke München (SWM), MAN va pune în funcționare un autobuz Lion’s City E automatizat, care va fi utilizat pe linia nr. 144, prin Parcul Olimpic, o rută folosită în special de turiști și pentru agrement. Operarea pilot a acestui prim autobuz urban automatizat însoțit de un șofer de siguranță este planificată pentru 2025.

Aproximativ douăsprezece parteneri din domeniile administrației publice, cercetării, afacerilor și industriei lucrează împreună la proiectul MINGA. Departamentul de mobilitate al orașului München este responsabil pentru întregul proiect în calitate de lider al consorțiului. Pe lângă MAN, printre partenerii de proiect se numără Universitatea din Stuttgart, Institutul de Tehnologie Karlsruhe, Centrul de Cercetare pentru Tehnologia Informației (FZI), precum și ioki GmbH, Ebusco Deutschland GmbH, Benz+Walter GmbH, Fryce GmbH Partner, Fundația Pfennigparade, Asociația Companiilor Germane de Transport (VDV), Yunex Traffic și districtul München.

Articole similare

Ad