Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FNTR, BGL și NLA cred că transportatorii nu au alternative ecologice realiste

Parlamentul European a adoptat pe 18 aprilie acordul privind sistemul UE de comercializare a certificatelor de emisii (SEQE II), care va stabili un nou sistem separat pentru transportul rutier. Tranzacționarea cotelor de CO2 va fi gestionată de distribuitorii de combustibili, iar sistemul va fi lansat în 2027 sau cel târziu în 2028, dacă prețurile energiei vor crește.

Ca reacție la acest acord, asociațiile profesionale ale transportatorilor din Franța (FNTR), Germania (BGL) și țările nordice (NLA) avertizează împotriva riscului de impozitare dublă sau chiar triplă a sectorului de transport de marfă (deoarece se cumulează SEQE II și măsurile naționale și europene suplimentare) și arată că o creștere a costurilor, adică o impunere de noi sarcini fiscale asupra firmelor din domeniu, nu va duce la tranziție verde, deoarece firmele din domeniu nu au alternative ecologice realiste.

Infrastructura de încărcare pentru camioanele electrice cu baterii și hidrogen este încă absentă în Europa, iar aceste vehicule costă în continuare de 2-4 ori mai mult decât camioanele cu motoare cu ardere internă, deci și în acest mod sectorul transportului are parte de creșteri de costuri și este lăsat fără o posibilitate reală de a trece la o activitate mai ecologică. Firmele au nevoie de infrastructură alternativă, de vehicule disponibile și de stimulente economice pentru a deveni verzi. De aceea Biroul comun al celor trei asociații recomandă ca veniturile din SEQE II să fie alocate instalării infrastructurii pentru combustibili alternativi, cum ar fi hidrogenul sau energia electrică PowertoX. Sectorul de transport este, în opinia acestor asociații, pe deplin angajat să își îndeplinească rolul de a contribui la reducerea emisiilor de CO2, dar acest lucru trebuie făcut pragmatic și realist.

Articole similare

Ad