Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volumul de transport rutier din Germania va crește cu 30% până în 2050

O analiză Upply despre transportul de marfă din Germania indică faptul că, la fel ca majoritatea țărilor europene, și această țară are ambiții legate de schimbarea modurilor de transport. Totuși, cele mai recente previziuni ale Ministerului german al Transporturilor, publicate la începutul lui martie 2023, nu sunt în favoarea unei astfel de tendințe.

Per ansamblu, transportul de marfă va crește ca volum cu 30% între 2019 și 2051, deci cu o medie anuală de 0,8%, față de 1,8% în perioada 2010-2019. Creșterea în tone-kilometru va fi mai mare, ajungând la 46%. În total, 5,7 miliarde de tone și 990 de miliarde de tone-kilometru vor fi transportate folosind rețeaua germană de infrastructură în 2051, față de 4,4 miliarde de tone și 679 de miliarde de tone-kilometru în 2019.

Potrivit prognozelor ministerului, cea mai mare parte a creșterii a volumelor, de 34% va fi pe șosea, în timp ce pe calea ferată aceasta va fi de 14%, iar pe căile navigabile se va înregistra o scădere de 10%. Astfel, ponderea șoselelor va crește de la 86% din volumul de trafic în 2019 la 89% în 2051. În ceea ce privește tona-km, ponderea transportului rutier va crește de la 73% în 2019 la aproape 78% în 2051, iar transportul rutier va crește cu 54%, cel feroviar cu 33%, iar cel de pe căile navigabile va stagna. În timp ce distanța medie de transport va crește de la 156 km în 2019 la 174 km în 2051.

Creșterea ponderii transportului rutier se explică în mare parte prin modificarea structurală a naturii mărfurilor transportate. Din cauza tranziției energetice din Germania, Ministerul Transporturilor anticipează o scădere accentuată a mărfurilor în vrac și a produselor energetice (cărbune, cocs, produse petroliere, minereuri etc.), mărfuri care au fost transportate în principal pe calea ferată și pe căile navigabile.

În schimb, se anticipează o creștere puternică a fluxurilor pentru mărfurile transportate tradițional rutier, cum ar fi coletele (+200%), grupajele (+91%), bunurile din retail, în special produsele alimentare și de lux (+29%) sau vehiculele (+47%).

Articole similare

Ad