Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Discutiile dintre reprezentantii ASF si transportatori, pierdere de timp

Asociatiile de transport din Romania APTE 2002, APULUM, ARTRI, COTAR, FORT si UNTRR au participat vineri la intalnirea cu reprezentantii ASF si cei ai asiguratorilor. Daca reprezentantii asociatiilor profesionale au venit pregatite cu politele RCA primite de la transportatori pentru a demonstra cu probe concrete cresterea enorma si nejustificata a asigurarilor obligatorii, reprezentantii ASF nu s-au grabit sa le studieze. In schimb, Misu Negritoiu, presedintele ASF, a incercat sa explice celor prezenti ca situatia asiguratorilor nu este tocmai roz. Asa ca, reprezentantii tuturor asociatiilor de transport prezente au decis sa paraseasca sala de discutii, motivul fiind acela ca nici acum nu a fost respectat punctul 1 din Protocolul semnat in decembrie 2015 cu ASF si reprezentantii asiguratorilor, respectiv scaderea tarifelor la RCA.
 

„Desi, au fost initiate discutii din luna noiembrie 2015 la nivelul ASF, Guvern precum si in Comisia de Buget-Finante a Parlamentului pentru reducerea tarifelor RCA, care in ultimul an au crescut exploziv intre 100-300% nejustificat, pana in acest moment dupa ce au trecut 2 luni de la semnarea Protocolului constatam ca tarifele nu au inregistrat nici o scadere. Intreaga industrie de transport este in situatia de opri activitatea , acest lucru putand conduce la blocarea activitatii a zeci de mii de autovehicule“, se arata in comunicatul comun al asociatiilor profesionale, primit la redactie.
In continuare, sperantele transportatorilor se indreapta catre Parlamentul Romaniei care poate solicita Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) , masuri ferme si rapide asftel incat transportatorii sa nu ajunga in situatia de a repeta Protestul din decembrie 2015, dar de aceasta data de o amploare mult mai mare in intreaga tara.
UNTRR considera ca in urma intalnirii avute vineri, 19 februarie 2016, intre ASF, companiile de asigurari care emit RCA si transportatori, cand discutiile au esuat, piata RCA este lasata sa intre in colaps. Asociatia solicita interventia Parlamentului, comisiilor de specialitate – Comisia de Transport si Infrastructura din Camera Deputatilor si Comisiei de Buget Finan?e din Senatul Romaniei, care au organizat intalniri pe tema RCA, avand in vedere ca marti, 23 februarie 2016, noua lege RCA urmeaza sa fie trimisa in Parlament.
„Avand in vedere ultimele evolutii, UNTRR solicita Parlamentului, Guvernului, Consiliului Concurentei si ASF limitarea valorii RCA/carte verde, cel putin pe o perioada de un an, la valori normale de maximum 5.000 de lei pe 12 luni pentru autovehiculele comerciale de marfuri si persoane care fac transporturi rutiere internationale si nationale, la maximum 2.000 lei pe 12 luni pentru autovehiculele de transport public local si la maximum 300 lei pe 12 luni pentru autoturisme. Daca in 2012, costul mediu cu o asigurare RCA pentru un autovehicul de transport marfuri pe 12 luni, care efectua transporturi rutiere internationale era de 1.200 lei, in 2014 a ajuns la 4.000 de lei, in 2015 la 15.000 de lei, anul viitor ne asteptam sa atinga nivelul minim de 60.000 de lei, iar in maximum 5 ani sa depaseasca valoarea celor mai scumpe autovehicule noi – peste 96.000 euro!!!
Industria de transport rutier va intra in faliment daca aceste tarife se mentin si vor creste in continuare cu acelasi ritm, urmand ca persoanele fizice sa acopere gaurile din sistemul RCA.“, se mai ararta in comunicatul UNTRR.

Articole similare

Ad