Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Toate punctele de frontiera dintre Grecia si Bulgaria au fost deschise

Potrivit unui comunicat al MAE, toate punctele de control de trecere a frontierei comune dintre cele doua tari au fost redeschise ieri, 21 februarie 2016, la orele 16:00, si s-a reluat circulatia in ambele sensuri a autovehiculelor care fusesera blocate la punctele respective de mai multe zile.
Consulul general al Romaniei la Salonic s-a deplasat la fata locului, la principalul punct de control al trecerii frontierei eleno-bulgare de la Promachonas-Kulata, unde a asistat la traversarea frontierei de catre primele autovehicule.
 

Misiunile diplomatice si oficiul consular roman din Grecia, Bulgaria si Macedonia acorda in continuare asistenta consulara necesara cetatenilor romani care se deplaseaza pe rute situate intre cele 3 tari.
Evolutia actiunilor de protest inregistrate in regiune ramane impredictibila, motiv pentru care MAE isi mentine recomandarea adresata insistent cetatenilor romani a caror ruta de calatorie presupune traversarea frontierei eleno-bulgare, respectiv destinatii in Grecia, de a se informa in prealabil asupra situatiei din zona, inclusiv prin consultarea atentionarilor de calatorie postate pe pagina de internet a MAE (http://www.mae.ro).
Pana ieri, situatia camioanelor romanesti blocate in Grecia si Bulgaria era cu atat mai grava cu cat rezervele financiare, hrana, apa si medicamentele erau deja epuizate, si exista riscul ca si motorina sa fie pe sfarsite.
FORT a anuntat printr-un comunicat de presa emis ieri, 21 februarie a.c., ca a intampinat noi blocaje, fapt ce pune in mare dificultate transmiterea unor informatii coerente care sa ajute transportatorii romani. Dupa ce, cu mari eforturi, se acceptase o varianta alternativa de culoar prin Macedonia, bulgarii au blocat „evadarea” printr-un comportament mai degraba de tip orient mijlociu decat de tara europeana. Exemplul cel mai elocvent este al vamesilor bulgari din vama Zlaterevo, care s-au intrecut in a aplica tot felul de proceduri formale care nu au nici o legatura cu ceea ce s-a incercat prin negocierea culoarului de tranzit prin Macedonia, se arata in comunicatul FORT.
Asociatia a lansat un apel de urgenta catre autoritatile romane pentru a organiza impreuna o structura care sa monitorizeze 24/24h situatia si prin care sa se asigure toate cele necesare soferilor romani sechestrati si un ultim avertisment ambasadei Bulgariei pentru indreptarea rapida a situatiei. „Autoritatile bulgare sunt direct responsabile de viata soferilor romani si sunt partase la toate pierderile materiale si financiare, iar lipsa de implicare din partea Presedintelui Romaniei, dar si din partea sefului Guvernului ne arata clar dezinteresul acestora fata de cetatenii romani“.
UNTRR a solicitat Ministrului Transporturilor si Ministrului Afacerilor Externe masuri de urgenta pentru sprijinirea transportatorilor rutieri romani afectati de criza din Grecia.
Asociatia a solicitat Guvernului Romaniei realizarea tuturor demersurilor necesare pentru corecta informare a operatorilor de transport rutier romani, pentru facilitarea accesului transportatorilor romani la rute alternative prin Republica Macedonia, prin distribuirea de autorizatii de tranzit necesare realizarii transporturilor pe aceste rute si pentru identificarea de solutii in conditiile date, care sa conduca la rezolvarea pe cale diplomatica a problemelor create transportatorilor romani de aceasta criza.
UNTRR este permanent in legatura cu asociatia profesionala de transport rutier OFAE – Grecia si cu celelalte asociatii profesionale din regiune.
Potrivit informarii asociatiei, la utilizarea rutelor alternative prin Macedonia orice autovehicul sau autoturism inmatriculat in Romania trebuie sa aiba carte verde valabila pentru Macedonia, unele societati de asigurare din Romania, exclud tarile din afara UE in pretul standard si pot solicita prime suplimentare pentru acoperirea carte verde in tari non-UE. Pentru autovehiculele comerciale de transport marfuri este necesar un document de tranzit vamal pentru marfurile transportate pe teritoriul Macedoniei, care a aderat la sistemul de tranzit comunitar din 1 iulie 2015. Trebuie avute in vedere costurile si timpul suplimentar necesar pentru indeplinirea acestor proceduri. In plus, este necesara o autorizatie de tranzit pentru autovehiculul de transport marfuri – Romania are pentru 2016 – 3850 autorizatii de tranzit destinatie pentru Macedonia si 1000 autorizatii de tranzit destinatie pentru autovehicule minim Euro 3.
Soferii romani trebuie sa aiba asupra lor Cartea de identitate valabila, MAE recomanda pasaport valabil.

Articole similare

Ad