Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volumul de activitate a scăzut pentru transportatorii francezi până la nivelul din Q2 2019

Federația Națională din Transporturile Rutiere din Franța (FNTR) a realizat un nou barometru din care reiese că volumul de activitate a scăzut semnificativ în primul trimestru din 2023, până la nivelul din trimestrul al doilea al lui 2019, și că managerii se așteaptă la un nivel similar în al doilea trimestru. Deci tendința descendentă care a început acum un an continuă, în paralel cu creșterea semnificativă a costurilor, care afectează marjele de profit.

De aceea 51% dintre manageri se declară nemulțumiți de situația actuală, față de 42% în ultimul trimestru din 2022.

În aceste condiții, investițiile au stagnat la nivelul din trimestrul anterior și se află cu mult sub nivelul mediu consemnat în transporturile din Franța.

Indicatorul care măsoară evoluția forței de muncă în ultimele trei luni continuă și el să se deterioreze, tendință care se estimează că va continua în trimestrul al doilea, iar el se situează, de asemenea, sub media pe termen lung, problemele de recrutare fiind în continuare mari, dar la nivel stabil din ianuarie 2022 încoace. Potrivit celui mai recent sondaj realizat de INSEE, institutul de statistică din Franța, în aprilie 2023 65% dintre transportatori au avut dificultăți de recrutare, nivel similar cu cel înregistrat înainte de criza sanitară. Dacă această situație va continua, activitatea ar putea fi avea de suferit mult pe termen lung.

Climatul de afaceri din aprilie s-a deteriorat pentru a doua lună consecutiv în industria prelucrătoare din Franța, dar cu diferențe între sectoare. Sectorul agroalimentar este deja sub media anterioară și a atins cel mai scăzut nivel din ianuarie 2021 încoace, la fel și sectorul cauciucului și materialelor plastice, unde a atins cel mai scăzut nivel din iunie 2020 și, într-o măsură mai mică, metalurgia și substanțele chimice.

În 2021, INSEE a adăugat la chestionarul său tradițional o întrebare referitoare la incertitudinea economică resimțită de firmele de transport, indicator care în aprilie 2023 se stabilizează la un nivel ridicat după o scădere în februarie, dar rămâne sub media sa din aprilie 2021. Per ansamblu, barometrul FNTR privind situația companiilor de transport din Franța rămâne la același nivel cu trimestrul precedent, dar sub media sa pe termen lung, după ce anterior, când a avut loc revenirea de după criza sanitară, depășise media pe termen lung pentru trei trimestre consecutive.

Articole similare

Ad