Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Neglijență gravă” în transportul rutier de mărfuri – vi s-a întâmplat vreodată?

Transportatori care circulați în mod regulat în Germania – aveți grijă! Germania, numită adesea „motorul economic al Europei”, este un teren foarte popular pentru mulți transportatori, fie că vin din Est sau din Vest. Transporturile de intrare, de ieșire, de tranzit sau chiar de cabotaj sunt, de obicei, foarte bine remunerate – dar există și un revers al medaliei.

În mod specific, acest articol va examina condițiile în care instanțele germane presupun „neglijența gravă” sau – în ceea ce privește Germania – mai corect „imprudența”, adică o culpă calificată din partea transportatorului, care anulează limitările de răspundere care îl protejează pe transportator (în special binecunoscutele 8.33 drepturi speciale de tragere din art. 23/3 CMR sau § 431 din HGB – Codul comercial german) și face ca prejudiciul efectiv suferit de reclamant să poată fi despăgubit.

În cazurile de pierdere a bunurilor prin furt/tâlhărie, este de asemenea decisivă următoarea situație: Măsurile de securitate pe care trebuie să le ia transportatorul pentru a-și îndeplini obligația contractuală de a proteja mărfurile care i-au fost încredințate împotriva furtului sau tâlhăriei în timpul transportului depind de circumstanțele fiecărui caz în parte.

Acestea fiind spuse, vor fi prezentate aici trei cazuri frecvente de furt/tâlhărie, în care a fost stabilită efectiv „imprudența” din partea transportatorului.

Cazul 1:

Chiar dacă un transportator poate presupune că mărfurile sunt mărfuri de consignație normală, dacă parchează camionul încărcat direct în fața companiei destinatarului, lângă drumul liber accesibil în Italia Superioară, acesta ignoră în mod flagrant interesele de securitate ale expeditorului.

Parcarea pe parcursul întregului weekend direct lângă drum, la poarta iluminată și supravegheată a societății destinatare, într-o zonă industrială din apropierea unui oraș mare, trebuie considerată ca fiind deosebit de periculoasă pentru furt.

Faptul că șoferul doarme în camionul cu prelată nepăzit, singur și complet neasigurat, nu asigură o protecție suficientă a încărcăturii în circumstanțele de mai sus și, prin urmare, este o măsură inadecvată pentru a evita pericolul.

Cazul 2:

În cazul în care un transportator știe, în urma unei relații comerciale continue, că transportă în mod regulat produse textile de marcă de înaltă calitate, parcarea unei semiremorci cu prelată neîncuiată, încărcată cu mărfurile corespunzătoare, într-o parcare nepăzită din Germania, șoferul petrecându-și noaptea în autotractor, constituie o culpă calificată (în conformitate cu § 435 din HGB – Codul comercial german); în special dacă o astfel de ședere peste noapte ar fi putut fi evitată printr-o planificare adecvată a traseului.

Cazul 3:

O îmbolnăvire a șoferului în timpul transportului, care face necesar transportul acestuia la spital, nu constituie un caz de inevitabilitate în sensul art. 17 II alineatul (2) din CMR în cazul unui furt ulterior al transportului, dacă șoferul poate totuși să își informeze angajatorul înainte de a fi transportat la spital.

Dimpotrivă, lăsarea unor bunuri de valoare cunoscută (produse textile de marcă) nesupravegheate într-o parcare publică din sudul Angliei constituie o culpă calificată în conformitate cu art. 29 CMR.

Ei bine – vi s-a întâmplat vreodată un caz sau altul în cursul activității dumneavoastră profesionale? Dacă da, merită să vă gândiți la modul în care pot fi evitate astfel de cazuri prin intervenția sau stabilirea cursului de organizare a societății, deoarece răspunderea nelimitată este iminentă!

Se recomandă o asigurare calificată!

Lutz Assekuranz cunoaște și respectă cu regularitate jurisprudența instanțelor germane, dar și a altor instanțe relevante. Este reprezentată pe piața locală [română] cu un produs de asigurare CMR care acoperă standard cazurile de neglijență gravă, cum ar fi „imprudența” predominantă în Germania, astfel încât transportatorii care se deplasează în Germania sau în Europa Centrală să se simtă în siguranță și să nu stea treji noaptea inutil sau chiar să aibă coșmaruri.

În plus față de includerea neglijenței grave (în sensul Art. 29 CMR, § 435 din HGB – Codul comercial german), Lutz Assekuranz asigură, cu o sumă asigurată standard de 1.200.000 EUR pe daună, că o daună pasibilă de despăgubire poate fi efectiv compensată în totalitate (reamintim: în caz de neglijență gravă, toate limitele de răspundere încetează să se aplice și se pot solicita daunele efectiv suferite, care – în funcție de mărfurile încărcate – se pot ridica uneori la sute de mii de euro)! O sumă asigurată prea mică, de exemplu, 100.000 EUR pe daună, sau orice sumă până în limita de răspundere – așa cum se vede atât de des – expune transportatorul la un risc, și anume că trebuie să plătească din propriul buzunar despăgubirea, ceea ce îi poate amenința adesea existența. În plus, contractele de transport de marfă mai bine plătite cu sume asigurate atât de mici sunt, de obicei, dificil de semnat oricum.

Dacă sunteți în căutarea unei soluții rezonabile de asigurare CMR, contactați-ne astăzi! Specialiștii noștri vor fi bucuroși să se ocupe de preocupările dvs. și să vă ajute cu polița dvs. de asigurare Lutz personalizată, cu acoperire premium.

https://lutz.untrr.ro

www.lutz-assekuranz.eu

Articole similare