Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ford Otosan continuă investițiile în fabrica de la Craiova

După preluarea fabricii de autovehicule de la Craiova, la 1 iulie 2022, Ford Otosan a anunțat investiții de aproape 500 de milioane de euro pentru următorii trei ani, în vederea creșterea capacității de producție. Acum, cu prilejul lansării noului model Transit Courier, constructorul turc a confirmat faptul că mizează în România pe un mix de produse și de tehnologii, care îi vor conferi, fără îndoială, o mai mare flexibilitate, și că face pregătirile necesare pentru a începe asamblarea modelelor electrice din trimestrul al treilea al anului viitor. Fabrica Ford Otosan de la Craiova va prelua complet producția de Transit și Tourneo Courier, pe aceeași linie de fabricație cu modelul Puma.

Noile modele Ford Transit și Tourneo Courier, pentru transport de marfă și de pasageri, vor intra în producția de serie la fabrica Ford Otosan de la Craiova în trimestrul al treilea al acestui an, primele livrări fiind deja planificate pentru sfârșitul lui 2023. Este vorba doar de versiunile propulsate de motoare cu ardere internă, modelul electric E-Courier urmând să intre în producție în trimestrul al treilea din 2024.

Capacitatea la fabrica Ford Otosan din România a fost crescută strategic la 272.000 de unități pe an, tocmai pentru a putea prelua producția modelului Courier de la centrul Kocaeli, din Izmir, unde constructorul turc asamblează Transit Custom, inclusiv noul model electric, alături de noul Volkswagen Transporter, dezvoltate pe o platformă comună. Ca urmare a investițiilor masive în tehnologie, Ford Otosan va avea o capacitate anuală de producție de peste 900.000 de vehicule până în 2025, în Turcia și România.

În contextul noii colaborări Ford-Volkswagen, mutarea producției Transit Courier la Craiova a fost un pas firesc, mai ales că modelul este dezvoltat pe platforma Puma, „pisica din Oltenia”, care se produce doar în România, iar de aici se livrează în toată lumea. În același timp, fabrica de la Craiova are istorie în ceea ce privește vehiculele comerciale ușoare, în trecut Transit Connect fiind asamblat aici.

Și, pentru că Ford Otosan este specialistul consacrat în cadrul Grupului Ford care se ocupă de autovehicule comerciale, preluarea fabricii din Craiova, înainte de a adăuga producția de Transit Courier aici, a părut la fel de firească, mai ales că Ford of Europe este concentrat în această perioadă tot mai mult pe dezvoltarea soluțiilor de electromobilitate și a serviciilor și investește masiv în dezvoltarea de noi tehnologii. Volumele de producție realizate de Ford în România anul trecut s-au apropiat de pragul de 200.000 de unități, astfel că este loc suficient pentru creștere în viitor, a declarat Josephine Payne, Președintele Ford România, cu prilejul evenimentului de lansare a noului Transit Courier. „Fără discuție, producția din ultimii ani a fost afectată de pandemie. De altfel, lansarea Puma a venit într-un moment delicat pentru industrie, astfel că nu au putut fi atinse obiectivele inițiale. Se așteaptă însă creșteri semnificative în perioada următoare.”

Ford investește în echipamente, în tehnologizare, dar și în instruirea personalului, în vederea pregătirii începerii producției de serie a noului model, ceea ce demonstrează clar angajamentul Ford față de fabrica de la Craiova.

Logistica, cea mai mare provocare pentru Ford România

Odată cu lansarea noului model vor fi aduși la Craiova și furnizori noi, care li se vor alătura celor actuali. Oricum, obiectivul este de a avea o contribuție cât mai mare de pe piața locală, pentru a elimina problemele de aprovizionare care pot apărea atunci când se livrează de la distanță mare. Proximitatea fabricii Dacia de la Pitești reprezintă, fără îndoială, o oportunitate, pentru că o parte dintre furnizori pot fi comuni, cu beneficii pentru toată industria automotive din regiune.

Logistica este cea mai mare provocare, atât pe inbound (importul de piese și componente în România), cât și pe outbound – exportul vehiculelor finale. „Ritmul proceselor logistice nu ține pasul, din păcate, cu creșterea de la an la an a producției. O parte dintre componente/vehicule sunt transportate cu trenul, altele vin pe rutier, însă unele au pornit inițial pe mare. Toate cele 3 canale de aprovizionare sunt importante și trebuie eficientizate. Dezvoltarea infrastructurii rutiere în România este de o importanță vitală, iar în ultimii doi ani chiar am văzut un progres evident. Finalizarea anunțată în curând a drumului expres Craiova-Pitești este încurajatoare. De asemenea, autostrada A1 prinde contur tot mai mult și avem speranțe și pentru drumul Craiova-Lugoj”, a explicat Josephine Payne.

Din păcate, la nivelul infrastructurii feroviare nu se vede același progres, iar Ford și-ar dori ca cea mai mare parte a producției să fie exportată cu trenul, mai ales că șina de cale ferată ajunge până în incinta fabricii. Nu s-a luat însă o decizie fermă privind o eventuală schimbare drastică de strategie din cauza problemelor de infrastructură.

Portul Constanța reprezintă un alt centru de interes, pentru că de acolo se trimit autovehiculele asamblate în România către Turcia și Spania. Războiul din Ucraina a aglomerat însă foarte mult portul, astfel că acum este mult mai greu de organizat expediții pe mare.

Articole similare