Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cum functioneaza sistemul HI-SCR de la Iveco

Camioanele, autobuzele si autocarele Iveco dotate cu tehnologie HI-SCR conform omologarii Euro VI, reprezinta raspunsul eficient la preocuparile legate de regenerarea exoterma specifica sistemelor EGR atunci cand sunt utilizate in conditii speciale de lucru.
Sistemul HI-SCR al Iveco este o tehnologie bazata numai pe SCR (Selective Catalytic Reduction – reducere catalitica selectiva), care respecta standardele Euro VI de emisii etapa A, fara EGR (Exhaust Gas Recirculation – recircularea gazelor de esapament) sau regenerare activa.
 

Potrivit producatorului italian, acesta permite o functionare normala si sigura in medii periculoase precum rafinarii, uzine chimice, aeroporturi, tuneluri, terminale de autobuz, zone pietonale, precum si alte locuri in care caldura excesiva poate constitui un factor de risc – cum se intampla in cazul modelelor Euro III/IV/V. Gamele de vehicule Iveco medii si grele, Stralis, Trakker si Eurocargo, precum si modelele Iveco Bus Urbanway, Crealis, Crossway si Magelys, care respecta standardele Euro VI de emisii etapa A sunt echipate cu aceasta tehnologie, oferind o solutie sigura pentru companiile care isi desfasoara activitatea in aceste medii si care sunt preocupate de riscurile pe care le implica temperaturile ridicate ale regenerarii active.

EGR versus HI-SCR
Atunci cand sistemele EGR sunt utilizate ca dispozitive anti-emisii, genereaza o concentratie mai mare de cenusa in filtrul de particule Diesel (DPF) si, periodic, necesita o reactie exoterma pentru curatarea filtrului DPF. Acest proces este controlat de sistemul de gestionare al motorului si, in mod normal, se poate produce in orice moment si genereaza temperaturi ale gazelor de evacuare care pot atinge sau chiar depasi 600° C. Unii producatori de autovehicule au montat un indicator si/sau un comutator de blocare pe bord pentru a avertiza soferii si pentru a le permite sa opreasca procesul exoterm. Aceasta solutie tehnica se bazeaza pe capacitatea soferului de a intelege cand trebuie oprit sau evitat procesul.
In schimb, HI-SCR este o tehnologie patentata care nu necesita aceasta reactie exoterma si astfel inlatura necesitatea montarii oricarui comutator de blocare sau oricarei interventii din partea soferului. Practic, temperatura gazelor de evacuare pentru vehicule IVECO Euro VI cu tehnologie HI-SCR nu depaseste temperatura generatiilor anterioare Euro IV/V.
Drept urmare, omologarea vehiculelor Iveco care respecta standardele Euro VI de emisii etapa A pentru gamele de vehicule comerciale medii si grele si pentru autobuze a fost acordata fara solicitarea unui test suplimentar pentru a face dovada respectarii acestui proces de regenerare exoterma (595/2009/EC WHTC de pornire la cald cu testul de regenerare), care altfel ar fi fost impus de regulamentele europene privind emisiile.

Articole similare

Ad