Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Traficul de containere a scăzut în 2022 și în Hamburg, și în Bremen

Analiza pieței germane a transportului containerizat realizată de Upply indică faptul că traficul a scăzut cu 5,1% în 2022 față de 2021 în Hamburg, principalul port german pentru traficul containerizat, până la 8,3 milioane de TEU gestionate. Structura traficului containerizat din Hamburg dezvăluie poziția sa esențială între est și vest, dar și rolul său cheie în economia germană. Principalul său partener comercial rămâne China, cu 29,6% din total, adică 2,46 milioane de UAT, SUA este pe locul al doilea, cu 7,3%, adică 605.000 de UAT în 2022, din care 540.000 de UAT de containere complete, iar Singapore este pe al treilea, cu 423.000 de UAT.

Hamburg este și un centru important pentru statele baltice: Polonia, cu 294.000 de UAT, cu o creștere de 25% în 2022, și Finlanda, cu 213.000 de UAT.

Deci Hamburg are o poziție strategică atât pentru exporturile pe distanțe lungi, cât și pentru cele către porturile baltice, dar războiul din Ucraina i-a afectat rezultatele. De exemplu, deoarece portul rus Sankt Petersburg nu poate primi nave de ultimă generație, acesta folosea hub-ul Hamburg pentru exporturile pe distanțe lungi. Ca atare, atunci când Europa a decis să aplice sancțiuni împotriva Rusiei, o întreagă parte a economiei portuare din Hamburg a dispărut. În plus Hamburg a cunoscut mișcări sociale semnificative în timpul verii, cu impact asupra traficului, iar din cauza secetei și a constrângerilor de navigație pe Elba nu este cel mai bine plasat pentru a găzdui nave gigant. Dar în perioada 2019-2022 au fost efectuate lucrări uriașe pentru a remedia problema și acum navele megamax pot intra în port cu un pescaj de până la 13,10 m, indiferent de maree, comparativ cu 11,40 m anterior, iar lărgirea canalului de navigație le permite acum și navelor mai late să treacă una pe lângă alta.

Celălalt mare port german de containere, Bremen, a avut aceeași evoluție ca Hamburg: traficul containerizat a scăzut cu 8,1% în 2022, până la 4,6 milioane de UAT, din cauza scăderii consumului din a doua jumătate a anului.

În concluzie, așa cum arată analiza Upply, chiar dacă 2022 a fost un an dificil pentru porturile germane, traficul containerizat din cele două porturi principale arată importanța pieței de peste mări. Împreună, Hamburg și Bremen totalizează 12,9 milioane de UAT, la care se poate adăuga traficul prin Rotterdam al unor mărfuri destinate industriilor din zona Rinului. Prin comparație, toate porturile franceze continentale totalizează aproximativ 5 MEVP (Middle East Venture Partners). Pe raza de acțiune a Canalul Mânecii-Marea Nordului, Hamburg și Bremen se află pe pozițiile a treia și a patra.

Articole similare

Ad