Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Euro 7 crește costurile directe de producție de 4-10 ori mai mult decât estima CE

Un nou studiu realizat de Frontier Economics și citat de ACEA arată că propunerea Euro 7 privind emisiile poluante ar duce la creșteri ale costurilor de producție a autoturismelor, camionetelor, camioanelor și autobuzelor de 4 până la 10 ori mai mari decât cele invocate de Comisia Europeană.

Concret, studiul calculează costurile/vehicul la aproximativ 2.000 de euro pentru autoturismele și camionetele cu motor cu ardere internă și la aproape 12.000 de euro pentru camioanele și autobuzele diesel, față de 180-450 de euro pentru autoturisme și camionete și 2.800 de euro pentru camioane și autobuze, cum estimase CE.

Și acestea sunt numai costurile directe de producție, cele pentru echipamente și investiții. În realitate, pentru utilizatorii finali ai vehiculelor scumpirile ar putea fi și mai mari.

Asta în condițiile în care, așa cum reamintește ACEA, datorită normelor actuale Euro 6/VI, UE are cele mai stricte standarde pentru emisiile poluante (NOx și particulele în suspensie) din lume, iar emisiile de gaze de eșapament sunt deja la un nivel abia măsurabil datorită tehnologiei de ultimă generație a vehiculelor. Chiar și având acest nivel avansat, industria auto europeană se angajează să reducă în continuare emisiile în beneficiul climei, al mediului și al sănătății, însă reafirmă că propunerea Euro 7 pur și simplu nu este modalitatea corectă de a face acest lucru, deoarece ar avea un impact extrem de scăzut asupra mediului și un cost extrem de ridicat, așa cum subliniază și cu această ocazie Sigrid de Vries, directorul general ACEA.

Pe lângă costurile directe, propunerea Euro 7 va genera costuri indirecte, cum ar fi un consum de combustibil cu circa 3,5% mai mare, care pe întreaga durată de viață a unui vehicul ar putea ajunge la 20.000 de euro în plus pentru camioanele care fac transport pe distanțe lungi și la 650 de euro pentru autoturisme și camionete. Iar aceste costuri indirecte sunt ignorate în evaluarea impactului realizată de Comisie și ar pune presiune și mai mare asupra consumatorilor și cărăușilor într-un moment în care inflația este oricum ridicată și energia, scumpă. De aceea reprezentanții industriei auto din Europa continuă să susțină că grija pentru mediu și pentru sănătate se poate manifesta prin tranziția către electrificare și prin înlocuirea vehiculelor vechi de pe șosele cu modele Euro 6/VI, care sunt foarte eficiente.

Articole similare

Ad