Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonia își aduce legislația privind detașarea în acord cu normele UE

Polonia intenționează să modifice reglementările privind detașarea șoferilor de camioane în transportul rutier, așa cum arată portalul german VerkehrsRundschau.de, având ca obiectiv principal acela de a integra dispozițiile Pachetului Mobilitate, așa cum este obligată să facă în 2023. Noua lege va intra în vigoare în câteva luni.

Ca urmare, expeditorii interni și internaționali de mărfuri care au transporturi în Polonia sau doar o tranzitează vor trebui să respecte noi obligații. De exemplu, șoferii de camioane care folosesc Polonia doar ca țară de tranzit nu vor mai fi tratați ca lucrători detașați și în anumite condiții asta li se va aplica și livrărilor bilaterale din orice țară către Polonia și înapoi. Iar tranzitul, cabotajul, transportul bilateral de mărfuri și alți termeni vor fi definiți mai precis.

Reamintim că regulamentul privind detașarea din Pachetul Mobilitate prevede că transportatorii dintr-o țară UE care își trimit conducătorii auto într-un alt stat membru pentru a efectua comenzi acolo (cabotaj) trebuie să le acorde drepturile și salariile obișnuite în țara respectivă pe durata cursei, în special salariul minim și perioadele de odihnă respective. Și state din afara UE, cum ar fi Norvegia, aderă la această legislație ce îi dezavantajează pe transportatorii din țări care aveau costuri mai scăzute cu forța de muncă, și care au fost până de curând foarte competitivi.

Un studiu amplu realizat de Inelo în Polonia arată că aproape toate companiile de transport și casele de expediții au avut costuri mult mai mari de exploatare în trimestrele al doilea și al treilea din 2022, și cu toate acestea doar jumătate dintre ele au reușit să crească tarifele. Iar salariile șoferilor sunt cele care le reduc cel mai mult marjele de profit, deoarece aceștia sunt greu de găsit și, pentru a acoperi deficitul de forță de muncă din domeniu din Polonia, estimat la câteva zeci de mii de persoane, remunerația devine tot mai atractivă.

Până acum nu toate firmele de transport din Polonia au respectat prevederile din Pachetul Mobilitate, așa cum reiese din aceeași analiză a Inelo, dar cele care s-au menținut până acum într-o zonă gri vor avea parte de controale mult mai stricte și deci nu vor mai avea această opțiune.

Articole similare

Ad