Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Trucks lansează noi sisteme de siguranță, unele mai avansate decât cere GSR…

… cu scopul de a spori siguranța bicicliștilor și a pietonilor și a face mai ușoară munca șoferilor.

Front Short Range Assist este conceput pentru a detecta dacă există un biciclist sau un pieton în zona de risc din fața camionului, folosește un radar și o cameră frontală și avertizează șoferul dacă există risc iminent de coliziune. Iar un nou sistem de avertizare la deschiderea ușilor alertează dacă un pieton, un biciclist sau o mașină se apropie din spate, pe aceeași parte a camionului în care este deschisă ușa. Sistemul este activ atunci când autocamionul este oprit și timp de două minute după ce motorul a fost oprit.

Unele dintre noile sisteme au fost dezvoltate pentru a depăși deja legislația UE în materie de siguranță, Regulamentul privind siguranța generală (GSR), care va intra în vigoare în iulie 2024 și va face obligatorii mai multe sisteme avansate de asistență a șoferului, pentru a crește siguranța rutieră și a îmbunătăți protecția șoferilor, pietonilor și bicicliștilor. Prin introducerea acestei legislații, UE se așteaptă să salveze peste 25.000 de vieți și să evite 140.000 de răniri până în 2038.

Asistentul inteligent pentru viteză (inclus în GSR) menține șoferul informat cu privire la limitele de viteză prin detectarea indicatoarelor rutiere și afișarea limitei chiar pentru combinația respectivă de vehicule, pe panoul de instrumente, și avertizează vizual și sonor dacă limita de viteză este depășită.

Sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope (inclus în GSR) monitorizează presiunea anvelopelor camionului și remorcii. GSR prevede că, în cazul în care presiunea scade cu 20% sub valoarea de referință, șoferul trebuie informat prin intermediul afișajului, iar sistemul Volvo depășește cerințele legale, permițând șoferului să aleagă să fie avertizat chiar mai devreme decât scăderea cu 20%. Un alt avantaj este acela că, dacă presiunea este mereu optimă, eficiența energetică este mai mare.

Funcția Auto Hold ajută la menținerea autocamionului în staționare până la aplicarea pedalei de accelerație, asistând astfel șoferul pe pante și dealuri. Intelligent Speed Assist va fi disponibil pe majoritatea piețelor, în timp ce celelalte sisteme vor fi disponibile la nivel global pe Volvo FH, FM și FMX diesel, pe gaz și electrice, începând din septembrie 2023. Iar Volvo FL și FE vor beneficia de sisteme de siguranță ca parte a îmbunătățirilor GSR înainte de sfârșitul anului.

Articole similare

Ad