Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Analiza de profitabilitate este utila oricate softuri am avea

Euload organizeaza in aceasta primavara, sub motto-ul „Nu poti imbunatati ceea ce nu cunosti“, mai multe seminarii in cadrul carora Ioana Csengeri face recomandari legate de calculul corect al costului de transport, cu multiplele lui variante – la nivel de firma, de client sau de camion – dar si de selectarea clientilor si de masurile care pot fi luate pentru cresterea calitatii serviciului, astfel incat tarifele primite sa permita obtinerea de profit.
 

In opinia reprezentantei Euload, unul dintre cele mai importante instrumente de gestionare a costurilor este analiza de profitabilitate in dinamica. Aceasta foloseste datele din balanta contabila, dar adauga informatii relevante, cum ar fi numarul de kilometri parcursi (din care cati in Comunitate, cati in regie proprie s.a.), numarul de camioane exploatate, numarul de zile de exploatare, cursul valutar mediu s.a., fiind personalizata pentru fiecare firma. Tot aici se mai pot trece veniturile si cheltuielile din balanta, cu ponderea fiecareia. „Eu citesc lunar aceasta analiza si daca vad ca se schimb datele pun intrebari, pentru ca totul trebuie sa aiba o motivatie. Aici se poate vedea cum se schimba costurile unei firme de la un an la altul, avantajul acestui document fiind ca se vad comparativ toate lunile. In plus, contabilul poate gresi fara sa-si dea seama, deci acest instrument este si o cheie de control pentru el.“
Ioana Csengeri este de parere ca analiza de profitabilitate este importanta si acum, cand firma are soft de gestiune a comenzilor, „pentru ca ofera informatii simple, dar esentiale, de care nu ma pot lipsi oricate softuri as avea. Pentru ca nu softul conduce firma, ci in mintea noastra trebuie sa se faca lumina. Iar cand vezi aceasta sinteza poti pune intrebari si afli unde ai probleme, unde poti interveni, iar dupa ce iei masuri asta trebuie sa se vada in noua analiza.“
Una dintre masurile luate de Bon-Trans si care s-au vazut in analiza de profitabilitate dinamica a fost mutarea alimentarii cu motorina in Ungaria in 2014, cand la noi s-a introdus acciza. „Nu numai ca nu am simtit cresterea de cost, dar chiar s-a redus procentul detinut de carburant in totalul cheltuielilor.“
Urmatorul seminar are loc la Suceava, pe 7 aprilie, iar participarea este gratuita.

Mai multe detalii despre cele discutate puteti citi in numarul din mai al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad