Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonia: Camioanele vor avea interzis la depășire, proiect votat de deputații

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din Polonia a pregătit un proiect care interzice ca un autovehicul cu o greutate maximă autorizată de peste 3,5 tone să efectueze o depășire pe autostradă și pe o șosea expres cu doar două benzi de circulație destinate pentru direcția respectivă, cu excepția cazului în care vehiculul se deplasează cu o viteză mult mai mică decât cea permisă pentru aceste vehicule pe drumurile de categorie A și S.

Prin urmare, vor fi acceptate doar depășirile acelor autovehicule care circulă sub 80 km/h. Însă, termenul „semnificativ mai lent” nu a fost specificat, așa că mult va depinde de opinia poliției.

Această problemă a fost supusă votului vineri după-amiază, după ora 17:00, împreună cu un alt proiect care prevede eliminarea taxelor pentru autostrăzile de stat pentru vehiculele cu o greutate maximă autorizată de până la 3,5 tone.

În ceea ce privește rezultatele, nu mai puțin de 429 din cei 451 de deputați prezenți au votat în favoarea interzicerii depășirii pentru camioane și a eliminării taxelor de autostradă pentru vehiculele ușoare. Doar 13 deputați au fost împotrivă, iar 9 deputați s-au abținut. Practic, înseamnă că interdicția de depășire pentru camioane a primit aprobarea nu numai a partidului aflat la guvernare, ci și a aproape tuturor deputaților din opoziție. Acum, proiectul va aștepta votul în Senat (probabil pe 22 iunie, dar nu este exclus să fie mai devreme), iar dacă primește aprobare, ultima cerință va fi semnătura președintelui.

Se pare că ideea este de a păstra benzile din stânga de pe autostrăzi și drumuri expres libere de camioane încă din timpul vacanței de vară.

Cu toate acestea, începând din iulie, șoferii de camioane ar putea fi nevoiți să circule ore întregi fără nicio șansă de depășire, de exemplu, în spatele unei cisterne de combustibil, a unui șofer de autoturism căruia îi este frică să accelereze sau a vreunui ansamblu al gigantului lituanian blocat la 82 km/h. În plus, se va putea adăuga conștientizarea că această călătorie obositoare fără dreptul de a depăși va fi principalul sponsor al autostrăzii de stat, datorită absenței taxelor pentru autovehiculele ușoare.

Articole similare

Ad