Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Porturile europene, dar și camioanele, asaltate de bande de traficanți de droguri

Ca răspuns la creșterea exponențială a cantității de droguri de contrabandă care intră în Europa prin porturile de pe coasta Atlanticului, asigurătorul TT Club își intensifică eforturile de promovare a conștientizării industriei de transport cu privire atât la tendințele activității infracționale, cât și la metodele de combatere a acesteia.

La începutul lui aprilie au apărut noi bande criminale care utilizează complexitatea lanțului de comerț european pentru a importa droguri de contrabandă: cocaină în recipiente cu fructe prin portul Anvers, narcotice în containere care transportau pepeni din Panama în Rotterdam, ecstasy în valoare de 1,5 milioane de euro într-un camion descoperit la Calais, un nou punct de acces pentru importul de cocaină, Le Havre, 133 kg de marijuana și hașiș în portul Motril din sudul Spaniei aduse din Africa de Nord și știri despre bande cu legături cu Brazilia care operează în Lisabona și Oporto. Și acestea sunt doar câteva dintre capturile de care are cunoștință TT Club.

Numai în Anvers au fost confiscate anul trecut 110 t de cocaină și s-a scris mult despre modul în care acest oraș a devenit hub-ul european pentru importul de droguri. Dar rețeaua de canale pentru comerț este larg răspândită și puține porturi sunt încă neafectate.

Pentru a atrage și mai mult atenția transportatorilor asupra acestei probleme, TT angajează resurse semnificative și colectează rapoarte detaliate, inclusiv datorită partenerului său BSI Screen, astfel încât să se înțeleagă metodele sofisticate pe care infractorii le folosesc, amploarea acoperirii lor geografice și diversele porți pentru a aproviziona piața europeană cu droguri. Totul cu scopul de a restricționa acest comerț. Mai ales că estimările arată că ar putea crește contrabanda în porturi pentru anumite narcotice cheie, cum ar fi cocaina. Europol a raportat capturi record de cocaină în fiecare an începând din 2017, în special în porturile maritime, ceea ce arată că piața este tot mai mare și drogurile sunt tot mai accesibile pentru consumatorul mediu.

Și autoritățile portuare europene au aplicat măsuri de securitate suplimentare pentru a combate acest comerț, dar bandele au capacitatea de a-și adapta rutele de contrabandă pentru a se sustrage autorităților, prin folosirea unor porturi netradiționale de intrare, unde măsurile de securitate sunt mai puțin stricte.

Având în vedere profiturile enorme realizate din comerțul cu droguri, fondurile pentru mituirea angajaților portuari și a altor persoane care lucrează în infrastructura de transport nu lipsesc, iar inflația și scăderea nivelului de trai fac ca și funcționarii onești până acum să fie tentați. În plus, bandele nu apelează doar la mită, ci și la amenințări la adresa familiilor acestora.

Din porturi drogurile vin spre continent în camioane, adesea fără știrea șoferului, și acestea sunt uneori deturnate de bande înarmate. Iar hacking-ul informatic este tot mai extins, fie pentru a obține direct informații despre un anumit container, fie pentru a planta soft de urmărire. Este nevoie deci de mai multă vigilență în comunitățile portuare europene, de verificarea și instruirea angajaților și de motivarea acestora, astfel încât procesele și comunicarea să fie sigure, și de identificarea punctelor de origine mai frecvente ale mărfurilor de contrabandă, cum ar fi America de Sud și Africa de Nord, și a punctelor de livrare.

Articole similare

Ad