Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Industria auto solicită extinderea cerințelor comerciale UE cu Marea Britanie privind tarifele vehiculelor electrice

Industria auto națională, cât și cea europeană solicită prelungirea termenului actual al cerințelor comerciale până în 2027 pentru a permite timp lanțului de aprovizionare cu baterii să se dezvolte în Europa și pentru a satisface cererea de vehicule electrice.

Conform unui comunicat de presă al asociației Constructorilor de Automobile din România, ACAROM, industria auto a investit masiv în vehicule electrice în toată Europa după semnarea Acordului de comerț între Regatul Unit și UE în 2020.

Obiectivele ambițioase pentru un viitor complet electric a implicat investiții de miliarde în vehicule de pasageri la nivel european. În România, furnizorii prezenți susțin electrificarea industriei prin investiții semnificative, printre dezvoltatorii anunțați se află Ford Otosan cu 490 de milioane de euro și Automobile Dacia cu alte investiții importante.

Potrivit acordului comercial încheiat la ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (UE), pentru a evita tarifele, 45% din valoarea unui vehicul electric vândut în UE trebuie să provină din Marea Britanie sau din UE începând cu 2024. Cu toate acestea, bateriile pot reprezenta chiar până la jumătate din prețul unui nou vehicul electric, datorită faptului că sunt grele și costisitoare pentru a fi transportate pe distanțe lungi.

Așadar, industria auto se confruntă cu o provocare importantă. Capacitatea de aprovizionare cu baterii și componente europene nu este suficientă pentru a satisface cererea din industrie. În prezent, înăsprirea regulilor comerciale riscă să submineze trecerea la vehiculele electrice, ca urmare a tarifelor și costurilor inutile pentru clienții care doresc să susțină tranziția la electromobilitate. Cei mai afectați de tarife vor fi producătorii care au investit masiv la începutul tranziției pentru originea preferențială, în timp ce vehiculele cu motor cu combustie vor continua să se deplaseze fără tarife.

În acest context, Regatul Unit și UE ar trebui să găsească rapid soluții pentru evitarea acestor tarife, deoarece atât producătorii din Marea Britanie, cât și cei din UE vor fi afectați.

Articole similare

Ad