Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noi sancțiuni britanice pentru pasagerii clandestini care intră în Marea Britanie

Ce trebuie făcut în cazul în care șoferul crede că are pasageri clandestini la bord pentru a evita amenzile uriașe în UK?

Așa cum deja am scris în câteva rânduri, în februarie 2022 au intrat în vigoare noi sancțiuni pentru transportatori și șoferi în cazul în care un pasager clandestin este găsit în interiorul unui vehicul care încearcă să intre ilegal în Regatul Unit.

Având în vedere amploarea acestei măsuri, revenim pe acest subiect cu informațiile publicate de Confederația spaniolă a transporturilor de mărfuri (CETM) în urma unei întâlniri cu reprezentanții Border Force (organismul însărcinat cu aplicarea acestor reglementări), organizată prin Ambasada Regatului Unit în Spania.

Una dintre măsurile prezentate de Border Force a fost înregistrarea companiei de transport în Sistemul de acreditare a sancțiunilor civile, o înregistrare gratuită în care sunt acceptate toate companiile de transport.

Pentru a se înregistra, este necesar să se completeze un formular online, care va fi analizat de către Border Force, care, în cazul în care detectează nereguli, nu va refuza imediat cererea, ci va contacta compania pentru a rezolva problema apărută.

Linkul este următorul: https://www.gov.uk/government/publications/application-to-join-civil-penalty-accreditationscheme

Companiile care sunt înregistrate în cadrul acestui program și care pot fi afectate de o sancțiune pentru transportul unui pasager clandestin care încearcă să intre ilegal în Regatul Unit pot beneficia de o reducere a sancțiunii cu 50%. Border Force a prezentat apoi o altă noutate adusă de noile reglementări privind sancțiunile, și anume clarificarea a ceea ce sunt considerate măsuri minime de securitate, prin care se consideră că firma de transport și șoferul au acționat în mod corespunzător în cazul în care un pasager clandestin intră în Regatul Unit.

În acest scop, forțele de frontieră au întocmit o „listă de verificare” a elementelor pe care șoferul trebuie să le verifice în timpul călătoriei și pe care trebuie să le aibă la el în cabină, astfel încât, în cazul unui incident cu un pasager clandestin, să poată demonstra agentului de frontieră că au fost luate măsurile necesare pentru a preveni acest lucru.

Lista de verificare a forțelor de frontieră nu trebuie să fie utilizată în mod obligatoriu. De fapt, companiile își pot întocmi propria listă de verificare, cu condiția ca aceasta să conțină cel puțin ceea ce conține lista de verificare a Forțelor de Frontieră. De asemenea, poate fi utilizată o listă de verificare digitală. O companie care utilizează „Lista de verificare” și este implicată într-o procedură de sancționare pentru că a fost introdus un pasager clandestin în vehicul, poate beneficia de o reducere a sancțiunii cu 50%.

Acest lucru înseamnă că, dacă societatea este, de asemenea, membră a programului, sancțiunea va fi redusă cu 100%, deoarece se va înțelege că societatea a făcut tot posibilul pentru a preveni apariția acestei situații, chiar dacă aceasta s-a întâmplat.

Trebuie remarcat faptul că aceste sancțiuni se aplică atât companiei, cât și șoferului, separat. Astfel, compania de transport va primi o penalizare, iar șoferul o sumă diferită, ținând cont de faptul că fiecare are responsabilități diferite în combaterea introducerii de pasageri clandestini în vehicule.

Deocamdată nu există reduceri pentru șoferi, așa cum există pentru companii. Ceea ce poate solicita șoferul este o reducere a sancțiunii pentru a o alinia la salariul său. Scopul este ca sancțiunea să fie o pedeapsă, dar nu să îl ruineze pe cel care o primește. Același lucru este valabil și pentru companii, care vor putea cere ca amenda să fie adaptată la mărimea lor, astfel încât să nu devină o povară care să le pună în imposibilitatea de a o plăti. O altă indicație dată de Poliția de Frontieră este că sancțiunea nu va fi niciodată aplicată pe loc, ci că, atunci când se descoperă un astfel de incident, se vor aduna informațiile suficiente pentru a fi transmise organului de anchetă. În acest caz, compania și șoferul vor avea la dispoziție o lună pentru a prezenta dovezi. După această lună, Border Force va avea la dispoziție cinci luni pentru a impune sancțiunea; dacă nu o va impune în acest termen, se va considera că aceasta a devenit caducă.

Articole similare

Ad