Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dezbatere TRAN cu coordonatorii europeni pentru TEN-T

Comisia TRAN a organizat recent o dezbatere cu coordonatorii europeni privind rețeaua TEN-T. Coordonatorii europeni – Carlo Secchi pentru Coridorul Atlantic și Iveta Radičová pentru Coridorul Mediteranean – au informat membrii TRAN despre cele mai recente evoluții din aceste coridoare ale rețelei transeuropene de transport (TEN-T) și au prezentat proiectele identificate pentru viitor.

Pe scurt, Coridorul Atlantic se întinde de la porturile din Peninsula Iberică până la portul Le Havre din nordul Franței și orașele Strasbourg și Mannheim de la granița franco-germană. Componenta feroviară a coridorului va avea noi legături feroviare de mare viteză și linii convenționale paralele, oferind continuitate transfrontalieră între Lisabona, Madrid, Paris, Strasbourg, Mannheim și Le Havre. Coridorul are dimensiuni multimodale puternice, utilizând căi ferate, rutiere, căi navigabile interioare și rute maritime. Printre proiectele cheie pentru coridor se numără conexiunea feroviară bască în Y și o nouă legătură feroviară de mare viteză între Bordeaux și Tours.

Principala verigă lipsă a coridorului este legătura transfrontalieră dintre Lisabona și Madrid. Tronsonul Porto-Valladolid este afectat de lipsa electrificării pe partea spaniolă. În plus, problemele de interoperabilitate (diferența de ecartament, electrificare, sisteme de semnalizare și lungimea trenului) afectează tronsonul existent San Sebastian-Bordeaux. Calea optimă pentru o rută interoperabilă pentru transportul de marfă prin Madrid și de acolo până la Vitoria nu a fost încă rezolvată, la fel ca și orice cerințe ulterioare de infrastructură de-a lungul secțiunilor în cauză. În ceea ce privește drumurile, sistemele electronice de taxare sunt doar parțial interoperabile; Portugalia și Spania implementează sisteme interoperabile de-a lungul coastei Atlanticului.

Coridorul mediteranean este principala axă est-vest a rețelei TEN-T la sud de Alpi. Se întinde între regiunea mediteraneană de sud-vest a Spaniei și granița ucraineană cu Ungaria, urmând coastele Spaniei și Franței și traversând Alpii spre est prin Italia, Slovenia și Croația și continuând prin Ungaria până la granița sa de est cu Ucraina.

Coridorul constă în principal din drumuri rutiere și feroviare, în afară de râul Po, mai multe canale din nordul Italiei și râul Ron de la Lyon la Marsilia. Coridorul are aproximativ 3.000 km lungime; va asigura o legătură multimodală pentru porturile din vestul Mediteranei cu centrul UE. De asemenea, va crea o legătură est-vest prin partea de sud a UE, va contribui la transferul modal de la rutier la cel feroviar în zone sensibile, cum ar fi Pirineii și Alpii, și va conecta unele dintre marile zone urbane ale UE cu niveluri ridicate. -trenuri de viteza.

Secțiunea cheie a coridorului este noua legătură feroviară transfrontalieră dintre Franța și Italia (Lyon-Torino). În plus, trebuie luate în considerare legăturile transfrontaliere cu Slovenia, Croația și Ungaria. Conexiunile multimodale cu porturile din Spania și Franța trebuie dezvoltate și unele tronsoane de cale ferată din Italia și Franța trebuie modernizate pentru a elimina blocajele cheie. Coexistența a două ecartamente (1.668 mm în Spania și 1.435 mm în celelalte țări) este o altă provocare pentru acest coridor, la fel ca și integrarea deplină a celui mai nou stat membru, Croația. În octombrie anul trecut a fost finalizat cel de-al 5-lea plan de lucru pentru cele două coridoare TEN-T. În cazul Coridorului Atlantic au fost pre-identificate deja 12 proiecte, toate feroviare, în timp ce pentru Coridorul mediteranean se vehiculează 25 de proiecte, dintre care trei portuare, două rutiere și restul feroviare. Acestea sunt în diferite faze de pregătire.

Articole similare

Ad