Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo FMX este disponibil cu control automat al tractiunii

Ca si alti producatori vest-europeni in apropierea Bauma, care a avut loc la mijlocul lui aprilie la Muenchen, Volvo Trucks a prezentat clientilor din domeniul constructiilor noutatile tehnologice disponibile la modelul FMX. Una dintre acestea o reprezinta echiparea standard a modelelor FMX cu puntea fata motoare (4×4, 6×6, 8×6 si 10×6) cu un sistem de control automat al tractiunii, care activeaza tractiunea fata numai cand este cazul si se decupleaza tot automat.
 

Atunci cand este dezactivata, aderenta rotilor fata este dedicata directiei, ceea ce imbunatateste foarte mult manevrabilitatea. Posibilitatea decuplarii tractiunii fata atunci cand situatiile de drum nu impun tractiunea permanenta (adica in circa 95% din timpul de utilizare, dupa cum arata specialistii Volvo) contribuie la reducerea consumului de combustibil cu pana la 2% fata de cel al modelului cu tractiune integrala permanenta.
Cand simte ca pierde aderenta, cutia de transfer trasmite un semnal catre axa din fata, care activeaza tractiunea pe fata. Aceasta ramane in actiune pana cand „simte” ca nu mai este nevoie de ea.
Tehnologia a fost dezvoltata si testata indelung de Volvo Echipamente de Constructii, producatorul suedez fiind primul din lume care a introdus acest sistem la camioane, dupa cum au declarat reprezentantii sai.
Volvo FMX cu punte fata motoare este disponibil si in combinatie cu suspensie pneumatica spate, ceea ce ofera mai mult confort in conducere, o uzura mai mica a camionului si o garda ridicata a sasiului (cel putin 300 mm) comparativ cu modelul cu suspensie cu arcuri pe spate.
Rularea mai lina controbuie la cresterea confortului soferului, atat cand camionul este incarcat, dar si cand este gol (adica aproape jumatate din timpul de utilizare), chiar si pe suprafete denivelate, deoarece sunt mai putine vibratii. De asemenea, marfurile sunt transportate in conditii mai bune.
Suspensia pneumatica ofera si posibilitatea ajustarii inaltimii de incarcare si descarcare.
Rezultatele bune obtinute la camioanele de constructii au dus la introducerea suspensiei pneumatice pe axele spate si pe gama FH. Astfel, clientii pot beneficia acum de combinatia unui motor puternic de 16 l cu o cabina spatioasa si un sasiu super inalt de constructii.

Articole similare

Ad