Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

2015 a fost un an bun pentru GEFCO, in ciuda instabilitatii economice globale

Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 4,174 miliarde de euro, fata de 4,053 de miliarde de euro in 2014, reusind sa-si mentina pozitia in Top 10 integratori de logistica din Europa si sa ramana lider european in logistica vehiculelor finite dupa intrarea pe cateva piete noi, achizitia firmei olandeze IJS Global (prezente in 16 tari si cu centre operationale proprii in Regatul Unit al Marii Britanii, Tarile de Jos, Australia, China, Asia de Sud-Est si SUA) si marirea ofertelor pentru expedierea de marfuri si a portofoliului de clienti.
Pe parcursul a trei ani, GEFCO a produs un flux de numerar liber de 173 milioane euro, cu putine datorii, fapt ce demonstreaza o situatie financiara stabila.
 

Planul de performanta initiat la mijlocul anului 2014 pentru a creste flexibilitatea costurilor si modelul de afaceri bazat pe un numar redus de active au contribuit la gestionarea eficienta a costurilor de catre companie. Iar profitul a crescut cu 9,5% datorita clientilor industriali la nivel international.
Profitul operational este insa mai mic fata de cel din anul precedent (-18%), din cauza scaderii pretului petrolului, crizei economice din Rusia si Brazilia si dificultatilor pe care le-au infruntat producatorii auto din America Latina si Rusia.
Si in 2015, colaborarea productiva cu Dacia – care a dus la livrarea a 600.000 de vehicule in 10 ani – si contractul semnat pe sapte ani cu PSA Peugeot Citroën pentru a gestiona complexul auto din Franta – constituie dovezi ale calitatii si recunoasterii expertizei Grupului.
Intre timp, GEFCO a lansat cu succes o strategie de diversificare pentru a-si consolida viitoarea crestere profitabila, sprijinind astfel dezvoltarea clientilor sai industriali din intreaga lume prin intermediul solutiilor globale de logistica. Printre cele mai importante realizari de anul trecut se numara planurile de transport multimodal proiectate si operate cu succes pentru Schneider Electric in Europa si Balcani, pentru Alstom Transport intre Franta si Kazahstan, precum si pentru Eska Graphic Board, producator si exportator olandez de carton de inalta calitate, din Tarile de Jos catre restul lumii.
In ceea ce priveste serviciile 4PL, pe langa contractul cu General Motors inceput in 2012, portofoliul s-a extins in 2015, adaugand un contract cu Ferronordic Machines pentru gestionarea fluxurilor multimodale pe teritoriul Rusiei, pentru transportul utilajelor grele si agabaritice apartinand Volvo Construction Equipment.
2015 a reprezentat si un an al dezvoltarii retelei internationale, prin deschiderea a patru noi filiale in Serbia, Grecia, Vietnam si Coreea de Sud, tari care reprezinta centre regionale strategice pentru activitatile Grupului. De exemplu, portul Busan din Coreea de Sud este al zecelea cel mai mare port din lume in ceea ce priveste traficul de marfa, iar prezenta GEFCO ii permite sa furnizeze producatorilor sai globali solutii logistice competitive si intr-un timp tot mai scurt.
Expansiunea geografica a marit numarul filialelor la 44, pe toate cele cinci continente.

Articole similare

Ad