Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Voith va prezenta la IAA primul retarder secundar pe apa ECO-SWR

Odata cu lansarea retarderului secundar pe apa (SWR), Voith ofera operatorilor de camioane si autobuze o forta de franare hidrodinamica continua, care functioneaza folosind lichidul de racire al motorului. Unitatea poate fi deconectata pe perioada cat este inactiva, astfel reducand consumul de energie si implicit costurile de operare si emisiile poluante. Noul ECO-SWR intra pe piata intr-un moment in care Comisia Europeana a anuntat adoptarea unui plan pe termen mediu de reducere a emisiilor de dioxid de carbon la camioane si autobuze. Statele Unite, Canada si China au deja limite pentru emisiile de CO2 in cazul vehiculelor comerciale grele si in scurt timp acestea vor fi adoptate si in Europa.
 

Rotorul retarderului este atasat la cutia de viteze si se invarte in permanenta in timpul mersului. In cazul ECO-SWR, rotorul poate fi deconectat de la cutia de viteze este in modul neutru, prevenind consumul inutil de energie. Performantele la franare nu sunt afectate, iar functia de franare continua este actionata, de regula, prin coloana de directie sau prin pedala de frana. La fel ca si generatia precedenta, noul ECO-SWR este integrat in sistemul de management al franarii, fiind golit si deconectat automat dupa fiecare procedura de franare.
Retarderul secundar pe apa este foarte eficient, usor si nu necesita conditii speciale de functionare. Efectul sau de pompare creste fluenta lichidului de racire al motorului, iar, in schimb, eficienta franarii continui este imbunatatita cu 20-30%. Voith ECO-SCR va fi prezentat in premiera in septembrie, la IAA Hanovra.

Articole similare

Ad