Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UNTRR solicita inghetarea tarifelor RCA timp de 6 luni

UNTRR acuza ASF ca se afla in incapacitate administrativa in ceea ce priveste rolul de autoritate de supraveghere, piata asigurarilor fiind complet distorsionata. In sprijinul afirmatiilor sale, Uniunea arata spre raportul ASF inaintat catre Parlament, prin care Autoritatea confirma faptul ca firme cu autovehicule aflate in clase de MALUS 1-8 au tarife RCA de 5.000-8.000 lei, comparativ cu alte companii ale caror autovehicule aflate in clase de BONUS 1- 10 care au tarife de 16.000 – 20.000 lei.
 

In acest sens, UNTRR solicita Guvernului sa limiteze tarifele RCA pe 6 luni cu efect imediat. „Guvernul poate limita tarifele RCA conform Legii Concurentei 21/1996, modificata si completata in 2016, iar Consiliul Concurentei investigheaza de 2 ani piata asigurarilor din Romania impotriva unor practici neconcurentiale, practici care au fost dovedite in raportul Milliman intocmit la cererea ASF si trimis catre Parlament. Patronatele au trimis observatii asupra proiectului de lege initiat de Parlamentul Romaniei, si nu au trimis inca propuneri asupra proiectului de ordonanta de urgenta initiat de Guvernul Romaniei prin intermediul Ministerului Finantelor, desi MF afirma ca s-a consultat cu transportatorii. Nici ordonanta de urgenta si nici legea nu rezolva problema reducerii tarifelor RCA pe termen scurt“, se arata intr-un comunicat UNTRR.
Uniunea ofera si un exemplu de crestere de tarif cu peste 150%. Astfel, de la o prima de 7.251,6 lei, atat cat a platit in august 2015, tarif aferent clasei B2 la acel moment, unei companii de transport i s-a oferit spre reinnoire un an mai tarziu o polita aferenta clasei B4, in valoare de 16.958,36 lei, ceea ce indica faptul ca autovehiculul nu a fost implicat in niciun accident rutier in ultimul an, iar reducerea fata de clasa B0 este de 18%.
„Insa in loc sa primeasca un tarif mai mic cu 18%, de 6.607 lei fata de suma de referinta la care a fost incheiat contractul de asigurare, in care firma de transport nu a produs nicio cheltuiala firmei de asigurari, transportatorul primeste cea mai buna oferta 16.958,36 lei! Toate celelalte oferte fiind peste aceasta valoare! Astfel, ASF accepta, si asiguratorii schimba valoarea de referinta B0 si totul se raporteaza la o prima pentru B0 de 20.680,92 lei (4.575 euro), ceea ce indica o crestere de peste 150% in numai un an. Transportatorul plateste 16.958 lei in loc de 6.607 lei pentru bonus 4!
ASF si firmele de asigurari prejudiciaza transportatorul cu 10.351 de lei anual“, arata UNTRR.
Patronatele din transporturile rutiere considera ca tarifele RCA ar trebui inghetate timp de 6 luni la valorile din raportul Milliman, (respectiv 1.108 lei/an – autoutilitara pana la 3,5 to, 1.633 lei/an intre 3.5 si 7.5 to, 3.610 lei/an intre 7.5 to si 16 to, 4.907 lei/an – autoutilitara peste 16 to si 2.129 lei/an – autobuze transport persoane) urmand ca Parlamentul si Guvernul sa aiba la dispozitie aceasta perioada pentru a adopta un act normativ referitor la RCA. Solicitam Guvernului sa intervina pentru inghetarea tarifelor RCA si sa nu mai sprijine punctual grupuri de interese care pentru profitul propriu sacrifica dezvoltarea economica a Romaniei“, mai solicita UNTRR.
La randul lor, membrii FORT anunta proteste prin toate mijloacele legale pentru ca problema tarifelor RCA sa fie considerata esentiala in elaborarea oricarui act normativ. „Ordonanta de urgenta pregatita de Guvern, similara proiectului de lege RCA dezbatut in Senat saptamana trecuta, aduce imbunatatiri sistemului actual de incheiere a politelor RCA, insa nu rezolva problema de baza, adica nu aduce tarifele la valoarea prezentata in raportul Milliman, secretizat de catre ASF. In aceeasi ordonanta, Guvernul trebuie sa limiteze tarifele la valorile prezentate ca fiind reale in raportul Milliman, pentru a salva sectorul de activitate transporturi si pentru a lasa suficient timp astfel incat celelalte modificari ale legii sa treaca prin toate etapele pana sa ajunga sa produca efecte.
Membrii F.O.R.T. nu vor opri protestele pana cand tarifele nu vor ajunge la normalitate spre exemplu, la un maxim de 5.000 ron/an pentru un vehicul de 18 tone“, mai arata FORT.

Articole similare

Ad