Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Castigatorii premiilor Trailer Innovation vor fi premiati pe 23 septembrie la IAA Hanovra

In competitia Trailer Innovation 2016 au fost inscrise 73 de vehicule si componente, dezvoltate de aproape 40 de firme din opt tari, din care juriul format din 14 reviste de specialitate din Europa, printre care si Tranzit, a ales si va premia pe 23 septembrie, la IAA Hanovra, castigatorii la cele sapte categorii: Caroserie, Sasiu, Componente, Concept, Mediu, Siguranta si Smart Trailer.
Asa cum a declarat presedintele juriului, Jörg Montag, solutiile inscrise in competitie sunt tot mai inteligente si „aceasta este tendinta cea mai clara la Trailer Innovation“.
 

La categoria Smart Trailer, castigator a fost Krone, cu sistemul telematic de detectare a incarcaturii din compartimentul de marfa, care permite dispecerilor sa urmareasca spatiul util ocupat la un moment dat in semiremorca, urmat de Lamberet, cu semiremorca frigorifica autonoma si complet conectata SR2 Rail >Road Smart&Seif, si STAS, cu senzorii pentru semiremorci basculabile si semiremorci cu podea mobila.
Invingator la categoria Componente este BPW, pentru sistemul de control al presiunii din pneuri Air-Save, care monitorizeaza presiunea si la nevoie umfla automat rotile, urmat de Firestone, care in parteneriat cu VDL Weweler a dezvoltat Air Damping, o suspensie unica ce integreaza optim un modul de suspensii pneumatice pe D-Tec-Trailer, si CityLight de la Chéreau, dezvoltat in parteneriat cu Vignal, un sistem de iluminare patentat care ajuta ca livrarile nocturne sa fie eficiente, dar si sa se realizeze in siguranta.
SAF-Holland a obtinut marele premiu la categoria Sasiu, cu axa de tractiune pentru basculate, care se activeaza cand autotractorul isi pierde aderenta si face sa nu mai fie nevoie de camioane cu tractiune integrala. Pe locurile urmatoare s-au clasat trailerul semi-jos Manoovr de la Nooteboom si modulul ADDrive de la Goldhofer.
Premiul intai la categoria Siguranta i-a revenit cisternei pentru bitum K STS 32 de la Kässbohrer, cu telecomanda pentru descarcare, care sporeste siguranta in transportul de bunuri periculoase si sensibile prin faptul ca sporeste manevrabilitatea, iar urmatoarele doua pozitii au fost ocupate de sistemul de decontaminare UV-C oferit de Krone si de sistemul de iluminare multi-camera pentru semiremorci de la Kögel, care integreaza doi senzori de conducere si sistem de prindere a placutei cu numarul de inmatriculare.
Principalele inovatii din industria semiremorcilor apar datorita obiceiurilor de cumparare in schimbare, prin intermediul internetului, iar Kiesling a obtinut marele premiu la categoria Caroserie datorita caroseriei frigorifice pentru livrari rapide, si a fost urmat de izolarea termica pentru basculante de la Schmitz Cargobull si de sistemul rapid de blocare a prelatei de la Tang.
Trailer Innovation s-a concentrat foarte mult, incepand din 2002, asupra solutii multimodale, astfel ca in 2016 castigator la categoria Concept a fost modulul ContainerMove, realizat in colaborare de Innovatrain si Wecon. Acesta a fost urmat de semiremorca de 13,6 m lungime cu sistem de recuperare a energiei cinetice (KERS), apartinand companiei nord-irlandeze SDC, si de noua semiremorca frigorifica Lamberet SR2 X-City pe sasiu Scania pe gaz natural si cu agregat frigorific Carrier cu Eco-Drive.
Iar la categoria Mediu invingator a fost Carrier, cu prototipul agregatului frigorific CO2, urmat de BPW, cu generatorul din butucul rotii ePower, si de Thermo King si Frigoblock, cu agregatul frigorific FK25i/FK35i care se monteaza pe camioane complet electrice.

Mai multe detalii despre aceste vehicule si sisteme puteti citi in numerele din septembrie-decembrie ale revistei Tranzit.

Articole similare

Ad