Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul express este foarte slab reprezentat in relatia cu autoritatile

Conferinta Anuala a Transportatorilor Express de Marfuri din Romania a gazduit si un panel intitulat „Cine si cum ne poate reprezenta intern si extern?“, cu participarea lui Teodor Agud (ARTRI), a lui Dumitru Blaga (APULUM) si a lui Augustin Hagiu (FORT) – de la stanga la dreapta in fotografie.
Augustin Hagiu a aratat ca transportul express nu este reprezentat in Romania, realitate pe care a simtit-o acum 2-3 ani, cand se discuta despre licentierea utilitarelor de 3,5 t si cand „nu am avut cu cine sa sgau de vorba, de aceea am facut pasul in spate in Parlament – moment in care multi mi-au spus ca a fost o prostie, ca trebuia sa se impuna autorizarea, deoarece asta ar fi dus la eliminarea concurentei neloiale“.
 

Insa, in contextul in care probleme vor exista intotdeauna in domeniu, reprezentantul FORT a atras atentia managerilor prezenti in sala asupra faptului ca una dintre solutii pentru continuarea activitatii include cautarea celei mai bune surse de informatii (care sa ofere date clare, utile, complete), incercarea de a se uni (pentru a fi puternici si a avea o legatura cu autoritatile de la Bucuresti), implicarea (sa fie proactivi, nu reactivi, si sa formeze o asociatie care sa-i reprezinte fie independent, fie in cadrul unei structuri patronale mai mari) si gasirea unui lider (un om puternic, care sa reuseasca sa-i adune si sa-i tina impreuna).
Dumitru Blaga a subliniat faptul ca APULUM s-a infiintat tocmai ca urmare a aparitiei, in 2013, a Ordonantei de Urgenta privind licentierea vehiculelor comerciale usoare. „Atunci ne-am constituit la Alba Iulia, am pornit o revolutie si am reusit sa ne facem auziti dupa un an si jumatate de drumuri la Bucuresti, la minister. Cred ca suntem singura asociatie care si-a inceput activitatea strict in acest domeniu, dar din pacate transportatorii express contra cost nu sunt uniti, nu constientizeaza ca numai impreuna putem face ceva, nu se apropie de asociatiile profesionale si nu se organizeaza la nivel local. Or, tocmai nucleele acestea locale ar fi greu de distrus. Totusi, colegii din Alba se implica tot mai mult si vreau ca si pe viitor sa fim uniti, deoarece acest sector de 3,5 t chiar este foarte slab reprezentat. Insa avem noroc in mare parte de transportatorii cu vehicule grele, deoarece unele dintre probleme sunt comune: legislatia privind diurna ne afecteaza si pe noi si am profitat de mobilizarea firmelor cu masini de peste 3,5 t, care au rezolvat pe moment problema. Insa avem si neajunsuri specifice acestui domeniu si pentru ele e nevoie sa ne organizam in continuare pentru a ne apara interesele, altfel vom ramane de caruta, pentru ca nu ne va apara nimeni. Vesticii vor sa ne licentieze si sa ne controleze la fel ca pe transportatorii cu masini de peste 3,5 t si pe urma sa ne trimita acasa. De asta ar trebui sa tina cont aceia – putini – care mai sustin licentierea si care cred ca ea le-ar permite sa obtina tarife astronomice. E dreptul lor sa creada asta si e adevarat ca preturile de acum sunt un dezastru. Dar licentierea nu va rezolva nimic. Vedeti la camioane ce tarife mici sunt, desi camioanele sunt licentiate. Licentierea nu va duce decat la mai multe amenzi la nivel european, deci va face foarte mult rau.“
Dumitru Blaga a mai punctat faptul ca dupa eliminarea ordonantei privind licentierea APULUM a strans si numerosi transportatori cu masini de peste 3,5 t si, in colaborare cu alte asociatii, a avut un cuvant de spus si cu privire la alte legi.
Iar Teodor Agud a vorbit despre puterea speciala pe care o au asociatiile patronale, prin comparatie cu cele profesionale, mai ales aceea ca fara consultarea lor nu se pot produce schimbari legislative, si a deplans faptul ca in Romania nu exista doar 2-3 asociatii patronale, cum ar fi normal poate, ci mai multe. Acesta este unul dintre motivele pentru care nici la nivel european nu s-a putut constitui o federatie patronala si in initiativele la nivel european sunt consultate in multe situatii doar organizatii constituite in dauna celor patronale, „ceea ce ar fi bine de evitat. Dar tine de federatiile din fiecare tara si de cum reusesc ele sa se coaguleze.“

Articole similare

Ad