Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vina pentru supraincarcare este impartita

Reprezentantul comunitatii soferilor de pe Facebook la Conferinta Anuala a Transportatorilor Express de Marfuri din Romania, Tamas Mehesz, a mai mentionat si supraincarcarea printre problemele care pun in pericol siguranta soferilor, a vehiculelor si a celorlalti participanti la trafic. „Se vede clar cand esti in spatele unei astfel de masini sau la depasire ca are mult peste greutatea maxima admisa, si nu cu 200-300 kg, ci chiar cu o tona. Casele de expeditii in general respecta tonajul, dar multi patroni de firme de transport isi asuma supraincarcarea sub pretextul ca ei platesc amenda. Insa nu amenda e cea mai mare problema, ci modul cum functioneaza masina si faptul ca se pot intampla tragedii.“
 

In acest punct al discutiei s-a iscat o adevarata polemica, unii manageri din sala intreband de ce accepta soferii sa plece in cursa cu suprasarcina. Tamas Mehesz a precizat ca „eu nu plec, pentru ca stiu ca e viata mea in joc, dar altii pleaca, deoarece se tem de ziua de maine, de faptul ca vor fi dati afara, si de aceea accepta aproape orice. De aceea e nevoie ca si patronii sa se gandeasca la viata angajatilor.“
Acest lucru este adevarat, a punctat un alt manager, dar, pe de alta parte, un sofer bun poate gasi oricand un alt loc de munca, deci nu trebuie sa accepte compromisuri. „Si pe noi, care incarcam cat trebuie, ne deranjeaza si ne dezavantajeaza cand alte firme merg cu suprasarcina.“
Un alt manager de transport, care a lucrat si ca sofer, si ca dispecer, cred ca suprasarcina este o problema a patronilor care nu stiu sa pregateasca dispecerii. Pentru ca, in ceea ce priveste soferii, acestia isi atrag critici din partea patronilor daca refuza sa faca ce li se cere, „deci nu putem da vina pe ei, ei sunt platiti sa execute comanda, asta ne dorim de la ei. Cred ca acum patronii si soferii sunt ca apa si uleiul, nu se pot amesteca, dar trebuie sa gasim o cale de mijloc. E si multa lipsa de profesionalism la unii patroni, deoarece oricine isi poate cumpara un van si poate incepe sa faca transport, vazand ca merge bine, dar nu inseamna ca se si pricepe. De curand a fost prins in Norvegia un sofer roman care avea depasire de 3 t. Si ne mai intrebam de ce romanii sunt atat de des controlati in strainatate.“
In acest punct al discutiei, Dumitru Blaga a subliniat faptul ca tocmai de aceea s-a ajuns la ideea de a licentia acest sector de transport.

Articole similare

Ad