Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Consultarea publica privind legislatia sociala europeana este in plina desfasurare. Carausii sunt invitati sa trimita puncte de vedere pe site-ul MT sau direct la UE.

Legislatia sociala europeana este in plin proces de consultare publica pe site-ul Comisiei Europene, iar pana pe 11 decembrie transportatorii din toate statele membre sunt invitati sa trimita puncte de vedere. Chestionarul poate fi completat si pe site-ul Ministerului Transporturilor pana pe 18 noiembrie, dupa aceasta data urmand sa fie centralizate toate raspunsurile si sa se transmita un punct de vedere unitar din partea tarii noastre. Din pacate, pana la acest moment nicio asociatie patronala nu a trimis niciun punct de vedere si nici din partea transportatorilor nu s-a primit nimic.
 

La fel, in septembrie s-a incheiat consultarea pe marginea pachetului rutier – regulamentele europene 1071 si 1072 – si MT a primit foarte putine adrese. In perioada urmatoare se va anunta consultarea publica pentru regulamentul 1073 privind transportul de pasageri.
La nivelul Uniunii Europene se revizuieste in prezent directiva privind detasarea de personal si aici, in contextul celorlalte masuri propuse de statele vestice, se incearca limitarea accesului pe piata europeana a transportatorilor din est. Din acest motiv, MT s-a aliat cu institutiile omoloage din statele UE afectate de noile tendinte, pentru a combate discriminarea pe piata fortei de munca. „Am reusit sa blocam in prima faza modificarea directivei europene privind detasarea si cu ajutorul Parlamentului Romaniei, care a dat vot negativ, alaturi de alte parlamente din statele membre, recurgand la procedura cartonasului galben. Directiva a fost retransmisa de catre Comisie si in prezent se incearca propuneri de compromis. Pozitia Romaniei este ca transportul international de marfa sa fie exclus din domeniul de aplicare a directivei privind detasarea de personal, avand in vedere caracterul mobil al acestui tip de activitate. Ramane de vazut cum se va solutiona problema, mai ales ca din martie anul viitor se schimba procedura de vot in ceea ce priveste minoritatea de blocaj si vom avea nevoie de 13 state membre care sa blocheze aceasta propunere. Deocamdata suntem noua si pana in martie 2017 am avut suficiente voturi“, a explicat Marius Alban, consilier pe legislatie europeana in cadrul Directiei Transport Rutier din MT, cu prilejul Galei Tranzit.

Articole similare

Ad