Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asigurarile telematice, o posibila solutie si pentru Romania

Corelarea informatiilor statice si telematice i-ar putea ajuta pe asiguratori sa constituie un portret corect al soferului si sa stabileasca in consecinta nivelul politei RCA, considera furnizorul de solu?ii telematice WebEye Romania. In contextul dezbaterii intense privind nivelul politei RCA, compania remarca opinia Consiliului Concurentei, care arata, intr-o analiza data publicitatii la inceputul anului, ca folosirea de catre asiguratori a informatiilor livrate de sistemele telematice poate duce la scaderea cu 25% a valorii politelor de asigurare.
 

Tot mai multe state occidentale folosesc informatii furnizate de sistemele telematice pentru a stabili cat mai fidel valoarea politelor de asigurare. Sistemele telematice sunt utilizate pe scara larga in Romania, neexistand practic transportatori care sa opereze in absenta lor, arata furnizorul. In aceste conditii, folosirea lor si de catre asiguratori poate fi un pas firesc, care completeaza cu informatii relevante metoda actuala de stabilire a politelor de asigurare, pe baza unor criterii statice. Cu ajutorul telematicii, asiguratorii ar putea avea acces la o gama larga de informatii. De exemplu, informatii despre numarul de kilometri parcursi – astfel, nu are sens ca un sofer care conduce 10.000 km/ an sa plateasca mai mult decat un sofer de tir care strabate de cel putin zece ori aceasta distanta. Tot telematica poate furniza informatii relevante despre stilul de condus, un criteriu important pentru asiguratori. „Un sofer cu un comportament agresiv in trafic, care franeaza mai des decat altul si care obisnuieste sa calce acceleratia, depasind limitele legale de viteza, poate fi mai predispus la accidente. Telematica furnizeaza rapoarte de analiza a stilului de condus si in acest context credem ca exista viitor pentru asigurarile telematice si in Romania”, a spus Levente Gall, directorul de vanzari al WebEye Romania.
In Marea Britanie, de pilda, asigurarile stabilite telematic sunt cu 25% mai ieftine decat cele pe baze statice, ceea ce inseamna economii de aprox. 1000 de lire sterline pe an pentru soferii tineri, potrivit unui studiu citat de raportul Consiliului Concurentei. Un producator francez de masini si-a anuntat intentia de a introduce asa-numitele „cutii negre” pe masini, ceea ce ar avea ca efect reducerea nivelului politelor de asigurare si reducerea cheltuieilor cu reparatiile.

Articole similare

Ad