Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Impactul Internet of Things asupra transporturilor

Managementul flotelor auto a fost transformat radical in ultimii ani datorita evolutiei Internet of Things – IoT, care a devenit parte din viata de zi cu zi, extinzandu-se rapid cu platforme personalizate catre retail, sanatate sau agricultura.
Potrivit unui raport realizat de compania Verizon, piata IoT va atinge la nivel global 1300 miliarde de dolari in 2019, fata de la 591,7 miliarde de dolari in 2014,  cu o rata anuala de crestere de 17%.
 

IoT castiga teren semnificativ in Europa de Est si Centrala, iar International Data Corporation estimeaza cresterea pietei cu 20,9% in perioada 2016-2020, ajungand la 24 de miliarde de dolari  in 2020. Atat furnizorii, cat si utilizatorii finali (companii, institutii publice si alte organizatii) au inceput sa constientizeze oportunitatea acestei tehnologii, arata furnizorul de solutii telematice WebEye.
In prezent, unele dintre cele mai mari investitii se fac in domeniul transporturilor, acolo unde telematica a luat amploare. Printre beneficiile adoptarii unor astfel de solutii IoT de gestionare a flotei auto se numara o mai buna gestionare a costurilor cu privire la consumul de carburant, esentiale intr-un astfel de business. Inainte de aparitia solutiilor IoT, o mare parte din aceste informatii erau colectate manual, iar procesul de identificare a problemelor era lent si necesita multa munca de analiza. Totodata, nerespectarea timpilor de conducere sau depasirea limitei de viteza nu duc doar la cresterea costurilor de combustibil si la uzura inutila a autovehiculului, ci poate avea efecte daunatoare pentru mediul inconjurator. Cercetarile au aratat ca vehiculele aflate in aceste situatii consuma mai mult de 1 miliard de litri de motorina si emit peste 10 milioane de tone de dioxid de carbon in aer. Nu in ultimul rand, IoT impacteaza pozitiv traficul, facandu-l mai sigur. Datorita solutiilor automatizate de gestionare a flotei de autovehicule, o companie are acces la un raport de activitate pentru fiecare sofer si identifica potentiale probleme din timp. Astfel, relatia cu clientii este protejata, siguranta soferului este asigurata si se previn costuri inutile. „WebEye, de pilda, a dezvoltat solutia DrivingStyle care ofera in timp real rapoarte privind stilul de condus al soferilor si permite interventia in timp util a dispecerilor, atunci cand se constata abateri.“

Articole similare

Ad