Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Francezii cer licentierea vanurilor de 3,5 t din Est pentru ca fac concurenta neloiala transportatorilor din vest

Potrivit unui articol publicat in Lloyd’s Loading List, transportatorii europeni se confrunta cu o noua amenintare de competitie ilegala din partea firmelor est-europene care opereaza vehicule comerciale de pana la 3,5 t, in anumite cazuri cu remorca. Yves Fargues, presedintele TLF, sustine ca „majoritatea sunt romani, dar nu avem cum sa aflam daca sunt firme licentiate sau <<pirati>>“. Dar activitatea lor creste rapid atat in Franta, cat si in Germania pe piata de transport expres si urgent, dar si in regim de charter.
 

Presedintele TLF a mai spus ca „acesti operatori nu sunt inca reglementati prin nicio legislatie, asa ca nu se pot supune legii cabotajului sau altei legi legate de transportul rutier, iar soferii lor fac activitate comerciala doar cu permisul de conducere. Practic ei opereaza fara licenta si reprezinta un risc pentru siguranta rutiera. Este o problema europeana, iar Comisia Europeana este constienta de aceste activitati, dar nu face nimic. De aceea este nevoie urgent de un regulament.“
Fargues, care are o cariera in domeniul transporturilor de mai bine de 40 de ani – a lucrat inclusiv la Gefco, iar in prezent este si presedintele agentiei de date si cercetare in transport rutier la CNR, considera ca operatorii de transport din vestul Europei nu vor reusi niciodata sa fie competitivi in fata celor din statele nou intrate in UE in ciuda eforturilor recente facute in acest sens de unele state europene. Dar, tendinta acestor operatori cu vehicule de pana la 3,5 t ameninta piata domestica europeana, nu numai transportul international.

Articole similare

Ad