Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Studiu GPeC: Topul preferintelor romanilor in materie de cumparaturi online

Cumparatorii online viziteaza doar noua magazine intr-un singur an, dar cu o frecventa ridicata, de trei, patru ori pe saptamana, se arata intr-un studiu realizat de GPeC si iSense Solutions. Pretul este cel mai important criteriu de selectie, iar platformele de pe care se achizitioneaza cel mai des sunt eMAG, OLX si elefant.ro.

Atunci cand aleg un magazin online, romanii sunt atenti la pretul serviciilor sau al produselor si aleg sa faca cumparaturi online pentru a economisi timp. In medie, cumparatorii viziteaza magazinele online de trei, patru ori pe saptamana si 77% dintre aceastia fac cumparaturi de cel putin doua ori intr-un an de la acelasi magazin, se arata in analiza realizata de GPeC si iSense Solutions.
 

Locul intai in topul site-urilor de pe care romanii cumpara cel mai des este detinut de eMAG, cu 58% dintre cumparatorii online, urmat de site-ul de anunturi OLX si retailerul online elefant.ro, cu 12%. Aceiasi jucatori ocupa primele trei pozitii si in topul platformelor online de pe care romanii au facut cumparaturi in ultimele 12 luni, 73% (eMAG), 31% (OLX) si 26% (elefant.ro). Clasamentul continua cu Okazii.ro (18%) si H&M (17%).

Ce produse si serviciile cumpara romanii online
Referitor la produsele cel mai des cumparate in mediu online, studiul releva ca electronicele si electrocasnicele se afla in preferintele consumatorilor, acestea fiind achizitionate de 90% dintre respondenti, cu o medie de trei ori pe an. „Clasamentul continua cu achizitia de computere, accesorii, software si hardware (82%), imbracaminte si incaltaminte (80%), cosmetice si produse farmaceutice (77%), sejururi si servicii de turism (70%), servicii in domeniul telecomunicatiilor (69%), carti, reviste si DVD-uri (67%) sau produse alimentare si catering (55%)“, mai arata sursa citata.
Referitor la bugetul pentru achizitiile online, intr-un an, cele mai mari sume alocate sunt in turism (1.313 lei / an), pentru achizitia de electronice si electrocasnice (1.076 lei / an), accesorii auto (818 lei / an), calculatoare, produse software si hardware (793 lei / an) sau mobila si decoratiuni interioare (715 lei / an), se mai spune in raport.

Metoda de plata preferata
Ca metoda de plata, cea mai des folosita este plata in numerar la primirea coletului (78%), in timp ce 50% dintre cei chestionati mentioneaza ca platesc si online folosind cardul, urmata de plata in numerar la sediul magazinului, 17%. Pentru transferul bancar sau folosirea serviciilor de ”bani virtuali” opteaza 9% dintre romanii chestionati. Suma maxima medie pe care romanii au platit-o folosind cardul bancar a fost de 1.486 lei. Cercetarea a fost realizata in luna aprilie 2017 pe un esantion reprezentativ urban format din 1.012 respondenti selectati din panelul online researchromania.ro, persoane cu varsta peste 18 ani, utilizatori de internet.

Articole similare

Ad