Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noile prevederi referitoare la timpul de condus si odihna impun o mai stransa colaborare intre state

Regulile referitoare la tahograf adauga cerinta de a introduce codul tarii cand se trece o frontiera internationala, ceea ce are menirea de a sustine aplicarea noilor reglementari.
Pentru vehiculele cu echipaj noul Pachet Rutier aduce clarificari asupra momentului cand se poate odihni al doilea sofer: pauzele pot fi luate in vehicul daca soferul nu conduce, ceea ce, in opinia IRU, este o propunere pragmatica si pozitiva.
 

In schimb propunerea privind redistribuirea perioadelor de odihna introducand cerinta ca pauzele lungi sa fie luate in afara cabinei si nevoia ca angajatorii sa acopere costurile financiare, ele mai au nevoie de analiza suplimentara.
In ceea ce priveste clauza „ajungerii acasa“, inclusa in reglementarile privind timpul de condus si odihna, ea aduce mai multa flexibilitate si va imbunatati viata de familie a angajatilor.
Statele membre vor trebui sa raporteze si sa aplice Directiva privind Timpul de Condus si Odihna si trebuie obligate sa coopereze mai strans. Astfel, la o solicitare de informatii ca parte a unei investigatii, ele trebuie sa raspunda in 25 de zile sau in trei zile daca este ceva urgent. Raspunsurile sunt obligatorii, iar IRU se arata multumit si de acest amendament.
In plus, informatiile despre ratingul riscului firmelor vor fi disponibile pentru toate statele membre, ceea ce va face mai usoara identificarea firmelor in neregula si va proteja firmele care lucreaza legal si reputatia acestei industrii in general.
Cat despre prevederile referitoare la detasarea de personal, IRU arata ca noul Pachet Rutier aduce o schimbare majora in ceea ce priveste accesul la piata de transport rutier international, si o povara administrativa mare, deci este nevoie de analize suplimentare pentru a vedea impactul acestei directive asupra firmelor.

Articole similare

Ad