Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Turcii sunt din ce in ce mai stapani pe… CEMT-uri

Incepand cu 1 iulie 2017 Kazahstan va intra in CEMT, aceasta incepand sa fie o rela?ie interesanta pentru mul?i transportatori. De asemenea, mul?i si-au manifestat dorin?a de a face transport si in Arabia Saudita, Emiratele Arabe, China, Maroc, si chiar in India. „Avem si circa 250 de autoriza?ii TRACECA. Anul trecut a fost o problema ca nu le-am putut utiliza, insa anul acesta am facut in asa fel incat sa fie utilizate in Turcia, ca ter?e“, explica Eduard Ungureanu, consilier superior in cadrul MT. Insa Turcia a inceput sa devina destul de dura in tratative, profitand de faptul ca de?ine un sistem de gestiune a autoriza?iilor CEMT destul de riguros. „La jumatatea lui aprilie, pentru ca li s-a parut ca o stampila nu a fost comunicata sau nu era pe CEMT, organele de control turcesti au confiscat autoriza?iile cu suspiciunea de fals.
 

Au impus o garan?ie de 3.000 de euro pe care cei care erau acolo au fost nevoi?i sa o plateasca, pana ce se va confirma oficial ca CEMT-ul nu e fals“, a spus Ungureanu, completand: „am convocat comisia mixta cu Turcia, dorindu-ne acum sa crestem nivelul delega?iilor la nivel de vice-ministru, astfel incat intalnirea sa aiba rezultate concrete.“
Turcia are un numar de autoriza?ii CEMT de trei ori mai mare ca al Romaniei. Traficul de tranzit al Turciei a fost in 2016 la acelasi nivel cu 2015, insa a crescut gradul de folosire de catre transportatorii turci al autoriza?iilor CEMT pe teritoriul Romaniei cu 20-30%.
Mai multe amanunte pute?i afla din numarul urmator al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad