Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Si Polonia se confrunta cu deficit semnificativ de soferi

In aceasta tara exista aproape 160.000 de companii de transport, din care 16.190 cu peste sase camioane si 1.850 cu peste 50 de camioane, si ele continua sa creasca intr-un ritm atat de sustinut, incat inmatricularile de vehicule grele ar putea sa le depaseasca pe cele din Italia.
Avantul acestei piete a fost dat mai ales de apropierea de Germania, principala putere economica a Europei, care a pus la dispozitia carausilor polonezi volume impresionante de marfa, dar si costul scazut cu forta de munca: un sofer polonez care facea transport international nu ajungea la 20.000 de euro/an pana de curand, cand au inceput sa apara diverse reglementari legate de salariul minim.
 

In Polonia rata somajului este de circa 4,8%, mai mica de jumatate decat in Italia, de exemplu, PIB continua sa creasca anual cu 3%, cererea de angajare creste si oamenii in varsta sunt indepartati tot mai devreme, ceea ce inseamna ca forta de munca disponibila este tot mai putina. O solutie la aceasta problema a constituit-o migratia din Ucraina, sau chiar Belarus si Moldova, dar nu a fost suficienta, astfel incat cererea mare si oferta mica vor duce la cresterea salariilor, dupa ce acestea s-au marit oricum cu circa 65% in ultimii ani. Cererea de forta de munca nu este acoperita mai ales in constructii si in transportul cu vehicule grele, dupa ce ani de zile Polonia a aprovizionat cu forta de munca. alte tari.

Articole similare

Ad