Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CFR redeschide Centura de Nord a Capitalei

Inchisa circulatiei feroviare in ultimii cinci ani, sectiunea Pasarea – Mogosoaia, parte a Centurii Feroviare din Bucuresti, va fi redeschisa traficului, la data de 11 septembrie. In prezent, traficul trenurilor de marfa pe relatia Bucuresti – Constanta este sufocat de circulatia si prioritizarea unui numar mare de trenuri de calatori.
Reprezentantii CFR SA au investit in redeschiderea sectiunii Pasarea – Mogosoaia  care faciliteaza circulatia atat a trenurilor de marfa cat si a celor de pasageri pe relatia Bucuresti Nord – Chitila – Mogosoaia – Voluntari – Pasarea – Fundulea – Constanta.
 

Astfel, trenurile cu destinatia Chitila nu vor mai tranzita Bucurestiul ci, in schimb, vor utiliza Centura Feroviara a Bucuresti-ului lucru care va fluidiza circulatia in zona.
Odata cu redeschiderea acestei sectiuni capacitatea de transport feroviar in zona  ar creste cu peste 30 de trenuri pe zi, iar acest lucru ar aduce CFR SA, administratorul national de infrastructura feroviara, un venit suplimentar, anual, de peste 3 milioane de euro , prin incasarea taxei de utilizare a infrastructurii feroviare (TUI).
Redeschiderea sectiunii Pasarea – Mogosoaia va descongestiona atat traficul trenurilor de pasageri cat si cel al trenurilor de marfa, cele care circula catre si dinspre Constanta.
Lucrarile de reparatie si inlocuire a traverselor pe sectiunea  mentionata au fost executate de catre compania Wiebe Romania si au durat mai putin de 30 de zile.
Acest proiect a fost sustinut atat de catre Ministerul Transporturilor cat si de catre Primaria Municipiului Bucuresti, iar cei doi reprezentanti oficiali ai institutiilor, ministrul Razvan Cuc si, respectiv, primarul Gabriela Firea, spera ca prin aceasta solutie sa reduca numarul de accidente in zona podului Baneasa.
Tranzitul trenurilor catre cel mai important port maritim al Romaniei, portul Constanta, este in general extrem de afectat, in perioada de vara, de numarul mare de trenuri de pasageri care circula inspre si dinspre Constanta.
Tronsonul Bucuresti Nord-Constanta, in lungime de 225 km, face parte din Coridorul IV Paneuropean, cel care pe teritoriul Romaniei parcurge relatia Curtici – Constanta (ramura nordica) si Arad – Calafat (ramura sudica).
Modernizarea acestui tronson, pentru viteza de circulatie de 160 km/h, a costat aproximativ 1 miliard de euro, fondurile fiind asigurate in mare parte de catre Uniunea Europeana.
Prin sprijinirea lucrarilor de reabilitare si modernizare a Coridorului IV, Uniunea Europeana a subliniat importanta accesului feroviar catre portul Constanta, fapt care, in esenta, asigura dezvoltarea economica a portului, acesta fiind cel mai mare din Europa de sud-est.

Articole similare

Ad