Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo lanseaza noile camioane alimentate cu LNG

Volvo Trucks lanseaza noua gama de autocamioane Euro 6 FH LNG si FM LNG pentru transporturi grele. Alimentate cu gaz natural lichefiat sau biogaz, noile camioane ofera acelasi nivel de performanta, manevrabilitate si consum de combustibil ca cele Volvo cu motor diesel. In plus, emisiile de CO2 sunt cu 20 – 100% mai mici in comparatie cu ale modelelor echipate cu motoare diesel, in functie de optiunea de combustibil aleasa. Noile modele sunt disponibile cu puteri de 420 sau 460 CP, pentru operatiuni de transport regional si de cursa lunga.
 

In locul unui motor de tip Otto, aceasta fiind solutia conventionala pentru autovehiculele alimentate cu gaz, Volvo FH LNG si Volvo FM LNG functioneaza cu motoare alimentate cu gaz, care utilizeaza tehnologia bazata pe ciclul diesel. Acest lucru inseamna ca un operator de transport care alege varianta pe gaz poate face acest lucru fara a compromite manevrabilitatea, eficienta consumului de combustibil sau fiabilitatea, afirma producatorul. Motorul cu gaz de 460 CP oferit de Volvo dezvolta un cuplu maxim de 2.300 Nm, iar cel de 420 CP produce 2.100 Nm. „Aceleasi performante oferite de modelele Volvo cu motor diesel. In plus, consumul de combustibil este echivalent cu cel al motoarelor diesel oferite de catre Volvo, dar cu 15 – 25% mai mic decat consumul motoarelor cu gaz conventionale“, se mai arata in comunicat.
Combustibilul utilizat este gaz natural sub forma de LNG (gaz natural lichefiat) sau biogaz, cunoscut ca bio-LNG. Ambele tipuri de combustibil contin metan. Daca este utilizat biogazul, amprenta asupra mediului se poate micsora chiar si cu 100%, iar daca se utilizeaza gaz natural, aceasta se micsoreaza cu 20%. Acest lucru este asociat cu emisiile vehiculului din timpul utilizarii („de la rezervor la roata".)
Pentru a maximiza autonomia, rezervoarele sunt alimentate cu LNG, care este stocat la presiunea de 4 – 10 bari, si la o temperatura situata in intervalul -140 si -125o C. Cel mai mare rezervor de combustibil poate contine suficient LNG pentru o distanta de aproximativ 1.000 km. Timpul de alimentare cu gaz este similar cu cel necesar pentru alimentarea rezervorului cu motorina. In timpul condusului, combustibilul este incalzit, presurizat si transformat in gaz, inainte de a fi injectat in motor. Pentru a aprinde gazul, este adaugata o cantitate infima de motorina, la momentul injectiei. O reducere de 100% a emisiilor de CO2 necesita ca motorina fosila sa fie inlocuita cu HVO (uleiuri vegetale hidrogenate) si combinata cu bio-LNG.
Volvo Trucks colaboreaza, acum, atat cu furnizorii de gaz, cat si cu clientii, pentru a dezvolta extinderea infrastructurii LNG in Europa. Aceasta dezvoltare este sustinuta politic in multe tari, dar si de catre U.E. O strategie pentru extinderea infrastructurii LNG este, de asemenea, inclusa in pachetele de actiuni ale Comisiei Europene si ale Statelor membre, privind securizarea pe termen lung a rezervei de energie din Europa. Vanzarile modelelor Volvo FM LNG si Volvo FH LNG vor incepe in 2018.
Informatii despre Volvo FH LNG si Volvo FM LNG
• Versiuni disponibile: autotractoare (4×2, 6×2, 6×4) si autosasiuri (4×2, 6×2, 6×4), cu masa totala de pana la 64 de tone, pentru operatiuni de transport regional si de cursa lunga.
• Motor: Volvo G13C Euro 6, 13 litri, cu 6 cilindri in linie, common-rail, unitati injectoare cu duze separate pentru gaz si diesel. Disponibile in variantele 420 CP/2.100 Nm si 460 CP/2.300 Nm.
• Transmisie: Volvo I-Shift.
• Rezervoare de combustibil: disponibile in variante cu 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) sau 205 kg (495 l) LNG, pentru o autonomie de pana la 1.000 km. De asemenea, este montat si un rezervor diesel mic.
• Tratarea ulterioara a gazelor de esapament: SCR si filtru de particule.
• Volvo FH LNG si Volvo FM LNG au omologare de tip, fiind aprobate si certificate conform standardului european ECE R110.

Articole similare

Ad