Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU si NGVA saluta publicarea Pachetului de mobilitate (partea a II-a)

Recunoasterea transportului cu autobuzul si autocarul ca fiind cel mai curat si eficient mod de transport, reducerea poverilor administrative pentru operatori si garantarea liberului acces la solutii multi-modale de transport sunt principalele beneficii incluse in cea de-a doua parte a Pachetului de Mobilitate, publicat de catre Comisia Europeana, se arata intr-un comunicat al Uniunii Transportatorilor Rutieri Internationali (IRU).
 

Astfel, potrivit CE, o crestere cu doar 7% a utilizarii autobuzelor si autocarelor la nivelul UE ar determina o reducere a costurilor cu poluarea aerului cu 180 de milioane de euro. In fiecare an, costurile cu poluarea se ridica la 500 de milioane de euro, iar costurile provocate de accidente, 2,8 miliarde de euro.
Si Asociatia europeana de gaz natural NGVA saluta publicarea celei de-a doua parti a Pachetului de Mobilitate, in care se subliniaza importanta reducerii emisiilor de carbon si utilizarii surselor de energie regenerabile si sectorul de transport.
„Obiectivul CE de a reduce emisiile de CO2 rezultate din transport cu 30% pana in 2030 este foarte ambitios si pentru atingerea lui trebuie investigate mai multe surse de poluare. Astfel, nu este suficienta doar reducerea gazelor de emisie, ci trebuie intervenit si asupra surselor de producere a combustibililor. Iar aici, gazul natural reprezinta o alternativa eficienta si economica“, a declarat Andrea Gerini, secretar general NGVA Europe.
Tranzitarea catre o economie moderna, cu emisii reduse de carbon si imbunatatirea calitatii aerului, este una dintre cele mai mari provocari la nivel mondial, pentru a contrabalansa continua dezvoltare a transportului de marfuri si de persoane. Si tocmai de aceea se doreste trecerea de la combustibilii pe baza de petrol la solutii mixte, bazate pe tehnologii alternative si pe co-existenta motoarelor cu ardere interna si a celor electrice. Foarte important, in paralel cu dezvoltarea sistemelor electrice, trebuie exploatate mai mult solutiile alternative deja existente, economice si eficiente, care in unele cazuri sunt chiar mai bune decat vehiculele cu baterii. Este vorba de cele pe gaz natural comprimat, al caror nivel de poluare este minim, iar combustibilul este dintr-o sursa regenerabila.
Sigur, utilizarea combustibililor alternativi – gaz natural comprimat, gaz lichefiat, hidrogen si energie electrica – este de dorit, se precizeaza si in comunicatul IRU, insa operatorii de transport au nevoie de sprijin financiar pentru a putea investi in noile tehnologii. In plus, se impune luarea unui angajament ferm din partea statelor membre de a dezvolta infrastructura necesara de alimentare cu combustibili alternativi.

Articole similare

Ad