Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarile occidentale au un transport intermodal dezvoltat pentru ca acorda subventii

CFR Marfa a demarat din 2012 o activitate mai intensa pe langa institutiile UE, prezentand impactul dezvoltarii transportului auto asupra mediului si infrastucturii rutiere.
„Pentru noi, transportul de TIR-uri pe platforme este o prioritate. Avem 160 de vagoane in parc“, a spus Laurentiu Georgescu, la Conferinta Capital Transporturi si Infrastructura 2018.
Din 2015, firmele de profil din Romania au primit permisiunea de a accesa fonduri pentru aceasta activitate, numai anul trecut existand posibilitatea absorbtiei unei sume de 10 milioane de lei. „Nu am reusit sa accesam aceste fonduri. Este provocarea numarul unu sa nu mai lasam sa treaca pe langa noi o astfel de oportunitate“, a afirmat reprezentantul CFR Marfa.
 

Compania are doua trasee in plan pentru acest tip de transport: Ucraina – Bulgaria – Turcia si Turcia – Bulgaria (Ruse) – frontiera Curtici. Anul trecut a fost efectuata o „incercare“ pe ruta Curtici – Craiova, beneficiar fiind Ford Romania. Dar viteza medie a fost mica, de 35 km/h, pe fondul infrastructurii slabe, a explicat Laurentiu Georgescu.
„Pe segmentul transportului intermodal, tarile din fostul lagar socialist stau foarte prost, in timp ce statele din vest, care acorda multa atentie – subventii, desigur – au un volum mult mai ridicat de lucru“, a aratat oficialul CFR Marfa.
O alta oportunitate ar mai fi Drumul Matasii. „Este important ca Romania sa faca acest lucru. Pana acum, ba ne-au luat-o inainte grecii, ba bulgarii. Speram ca de data aceasta sa nu se mai intample asa, astfel ca intr-o luna sa demaram acest transport“, a afirmat acesta.
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad