Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupajele de produse cu temperatura controlata, o nisa de piata

Chiar si in cazul unei companii de import si distributie de produse de calitate europeana, cu indelungata experienta de lucru in retail-ul modern, criza, dar mai ales dorinta de eficientizare, au determinat gasirea unor solutii proprii, customizate, care sa se plieze pe actualul context economic. Este si cazul companiei ploiestene Firenze, care a venit cu solutia completarii curselor proprii de comert intracomunitar cu servicii de grupaj, pentru produse care necesita transport in conditii speciale de temperatura controlata, dar si cu ideea gasirii unor clienti care sa importe marfa din Romania, tot pentru curse cu camioane complete. De asemenea, compania s-a orientat catre crearea unui brand propriu numit Firesco, precum si catre initierea unei productii de biscuiti ce este prevazuta a incepe anul viitor.


Firenze livreaza din 1997 catre toate marile lanturi comerciale din Romania, ajungand ca, in prezent, mare parte din activitatea firmei sa o reprezinte comertul cu produse alimentare, completata cu productia si comertul de produse de intretinere auto, dar si de servicii de transport pentru terti.

Din ce in ce mai putine livrari directe la usile magazinelor
In primii ani de la infiintare, Firenze realiza, din doua depozite proprii, peste 1.000 de livrari lunar, in toata tara, insa in ultima perioada au fost mai multi retaileri care, la reinnoirea contractelor logistice anuale, au cerut livrari prin platforme logistice create special. "Inainte livrarile erau mai cursive, insa, in timp, stationarile in cadrul livrarilor au crescut pana la 4-5 ore pe magazin din cauza prioritizarii livrarilor marfurilor de platforma", a punctat Stefan Pana, director de logistica Firenze, subliniind ca 60% dintre livrarile de produse alimentare se fac in prezent catre platforme logistice si 40% direct la usa magazinelor.
Oricum, modul de lucru in relatia directa cu magazinele a evoluat intre timp, facand necesara crearea unei echipe de merchandiseri care sa serveasca direct si prompt reteaua de vanzare. Astfel ca, in prezent, pe baza unor planninguri de livrari bine stabilite, compania reuseste sa acopere saptamanal clientii din intreaga tara, cu masini dedicate si planificari de ruta presetate. "Cu vehiculele de 3,5 si 7,5 t, impartite pe fiecare divizie, reusim sa ne miscam cu usurinta in orase, mai ales ca avem si livrari directe catre anumite retele de benzinarii, distribuitori zonali sau catre clienti directi din distributia traditionala", a mai spus managerul de logistica.

Termenele de valabilitate relativ mici impun livrari cat mai exacte si… grupaje
Marfa, importata din statele UE, este transportata cu flota proprie, dar si cu vehicule inchiriate.
"Ca importator, urmaresc cand se incarca marfa la fabrica si cand se descarca la depozit, pentru a preintampina nerespectarea timpilor de condus si de odihna ai soferilor terti implicati in transportul produselor Firenze, care uneori merg haotic, fara sa respecte programul de condus", a spus Stefan Pana, …..

Articole similare

Ad