Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai avem de investit in infrastructura dunareana

Actual context economic european nu a fost favorabil niciunei activitati economice, si cu atat mai putin transportului intermodal din Romania, un capitol la care, desi beneficiem de toate oportunitatile necesare, suntem inca deficitari. Ce investitii se vor realiza pe acest segment si care este terenul pe care il avem de recuperat in fata unor tari precum Austria, care au investit in dezvoltarea unui astfel de sistem de transport, s-a discutat in cadrul conferintei "Porturile dunarene – noduri de conexiune intermodala pentru transporturi si turism; finantari europene si proiecte de parteneriat public-privat", organizate de Camera Bilaterala de Comert Romania-Austria, in colaborare cu Thinkship, pentru a marca ziua internationala a Dunarii – 29 iunie.


Dunarea este o prioritate si un important element turistic, ajutand la descongestionarea traficului rutier si feroviar, asa cum declara Ovidiu Silaghi, ministrul transporturilor si infrastructurii. "Dunarea este o preocupare atat pentru MTI, cat si pentru agenda Comisiei Europene", a completat acesta. Obiectivele de investitii care se afla acum in dezvoltare sunt porturile fluviale, finantate prin intermediul ministerului de resort, si vizeaza dezvoltarea unor dane in porturile Galati si Braila. Pentru Oltenita si Calafat lucrarile vor fi demarate anul acesta. Investitiile sunt finantate de POS-T 2007-2013. Aceste investitii sunt completate si de eforturile compa- niilor private, potrivit lui Silaghi. Pentru modernizarea porturilor maritime si dunarene au fost alocate 195 de milioane de euro. "Nu este o suma foarte mare, dar pana acum nu o aveam nici macar pe aceasta la dispozitie." In ceea ce priveste modernizarea serviciilor in porturile fluviale, exista doua proiecte prin care se vor achizitiona echipamente si se vor crea facilitati. Pentru preluarea reziduurilor provenite de la nave si interventia rapida in caz de accidente pe Dunare se vor investi, tot prin POS-T 20 de milioane de euro. "In ultimul an au fost realizate si investitii private in porturile fluviale pentru constructia de silozuri si facilitati pentru incarcarea si descarcarea cerealelor. Este necesara si expertiza si finantarea sectorului privat pentru dezvoltarea unor terminale specializate pe Dunare pentru preluarea containerelor catre portul Constanta si in toata Romania", a mai spus Silaghi. La ora actuala exista linii regulate de transport containere pe Dunare pe relatia Constanta-Giurgiu si Constanta-Belgrad-Budapesta.
In opinia lui Ovidiu Silaghi, portul Constanta, cel mai mare port al Romaniei la Marea Neagra, este si port dunarean, avand in vedere conexiunea oferita de canalul Dunare-Marea Neagra, care va beneficia de investitii pentru dezvoltarea accesului rutier si feroviar. "Sunt in derulare lucrari de constructie a unui pod peste canal care va conecta zona de sud a portului la sistemul de autostrazi si va realiza o legatura directa in zona de nord si de sud a portului. Anul acesta vor incepe si lucrarile de dezvoltare …..

Articole similare

Ad